DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Wolff: Nehezebbé vált a második hely elérése

Alig szerzett pontot Szingapúrban a Mercedes, így jelentősen lemaradtak a dupla dobogót szerző Ferraritól a konstruktőri tabellán. Toto Wolff elmondta, miért volt ez igazán frusztráló számukra.

Az idény eleji küszködése után egyértelműen előrelépő Mercedes az utóbbi nagydíjakon már a Ferrarihoz is lőtávon belülre került a konstruktőri világbajnokság második helyéért folytatott versenyben, Szingapúrba ráadásul úgy érkeztek meg, hogy a nyomvonal az egyik legkedvezőbb lehet a számukra. Az edzéseken úgy tűnt, ez így is lesz, Lewis Hamilton csak századokkal maradt le a pole-pozícióról, az esős futamon azonban végül csak kilencedik lett a hétszeres világbajnok, míg George Russell pontot sem tudott szerezni a rajtrács végéről startolva. Mindeközben a Ferrari dupla dobogót ünnepelhetett, így ellógtak az összetettben – Toto Wolff Mercedes-főnök szerint is jelentősen nehezebbé vált a vb-ezüst megszerzése:

mercedes-szing-2022



„Ez a szezon számos kemény leckét tanított nekünk, és a vasárnapi egy újabb volt” – fogalmazott Wolff a Formula1.com hasábjain. „A rajtrács ellentétes végeiről rajtoltunk a két autónkkal, de egyikükkel sem tudtuk kiaknázni az autó tempóját a végeredmény tekintetében. A legnagyobb frusztrációt az okozza, hogy nem tudtunk a második szabadedzésen és az időmérőn látott versenyképes teljesítményre utaló jelekre építkezni. A bajnoki harcunk a második helyért jelentősen nehezebbé vált ezzel az eredménnyel, de az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy összeszedjük magunkat és minden erőnket beleadjuk a következő, suzukai futamba, hogy visszaszerezzük a lendületünket.”

A csapatvezető elemezte a szokatlan hibát elkövető Hamilton futamát is: „Lewis a verseny nagy részében a dobogóért harcolt, de egyúttal küzdött az autó egyensúlyával is, amely késhegyen táncolt a nehéz körülmények és a hepehupás aszfalt miatt. Miután elfékezte magát és megsérült a szárnya, a bokszkiállása pozíciókba került. Utána még többet veszített, amikor a biztonsági autós fázis alatt többen is kiálltak és elé ugrottak. Így egy olyan vonatba került, ahol azonos élettartamú gumikon haladtak, és ezért nem tudott felzárkózni.”

Wolff azt is elmondta, hogy nem bánták meg, hogy Russell-lel korán felrakták a közepes keverékű slick abroncsokat: „George-dzsal kockáztattunk a gumikkal, amikor a pontszerzőzónán kívül autózott. Utólag már egyértelmű, hogy még túl korai volt, de nem volt veszítenivalónk, úgyhogy készek voltunk kockáztatni. Még így is úton volt afelé, hogy visszatérjen a pontszerzők közé, ahogy haladt előre a futam, amíg össze nem ért Schumacherrel, ami miatt végül utolsó lett.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: