Az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi 100 versenyes tervet határozott meg, mikor az Alpine 2021-ben csatlakozott a Formula-1-hez – legalábbis névleg, a Renault csapatát megörökölve. Rossi víziója szerint ennyi verseny kell a csapatnak, hogy csatlakozzon a Formula-1-es élmezőnyhöz, aminek a terv alapján 2025-ben kell megtörténnie. Csakhogy a terv kijelölésekor az Alpine rendelkezésére állt a mezőny egyik legtöbbre tartott versenyzője, Fernando Alonso, valamint a talonban volt a jövő tehetségének tartott Oscar Piastri. A két pilótát rövid időn belül vesztette el a francia csapat – de Rossi elmondása szerint ez nem változtat a terven, mivel a Formula-1-ben az autó fontosabb, mint a versenyző.
„Egyelőre nem tértünk le a tervről, hiszen Fernando velünk lesz az év végéig. Én azt állítom, egy bukkanóval az úton megbirkózunk, mivel a legfontosabb ebben a fázisban az autó. Képzeljük el, hogy Max Verstappent a 18-19. helyet érő autóba ültetik. Kétlem, hogy három plusz helyezésnél ki tudna hozni belőle többet. Ez fordítva is igaz: ha egy versenyzőt az ő Red Bulljába ültetnének, biztos vagyok benne, hogy dobogót vagy győzelmet szerezne. Azaz jelenleg még mindig az autó a legfontosabb teljesítménybeli tényező. Ebben a tekintetben pedig terv szerint haladunk” – mondta el a Motorsport.com szerint Rossi, miért nem aggasztja őt a két nagyra tartott versenyző távozása.
„A legfontosabb mindig is az lesz, hogy az autónak teljesítenie kell. Egy versenyző két-három tizedet hoz pluszban, ami rettentő fontos a futamokon. A harmadik és negyedik csapat között viszont jóval nagyobb a különbség annál, amit egy versenyző behozhat. Ezért egyelőre az autó terén kell teljesítenünk a tervet, a remek hír pedig az, hogy jó koncepciónk van, amelynek köszönhetően olyan fejlesztésekkel tudunk előállni, melyek folyamatosan javítanak a teljesítményen” – beszélt arról Rossi, hogy az Alpine lemaradása a három élcsapat mögött olyan nagy, hogy azt egyetlen versenyző sem tudná pusztán egyéni kvalitásainak köszönhetően áthidalni.