DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2023. február 4. szombat
F1

Az Alfa miatt nem látjuk Zhou potenciálját?

Kezd felnőni Valtteri Bottas mellé az újonc, de pont annyit esett vissza az autó teljesítménye a többiekhez képest, hogy ez nem elég a pontszerzéshez.

Az Alfa Romeo egy rendkívül gyors autóval kezdte meg a 2022-es szezont, a középmezőny elejére volt elég a tempó, amit akkor a gyenge megbízhatóság homályosított el. Azóta viszont a csapat fejlesztései nem működnek, illetve alig-alig érkeznek a riválisokhoz képest, így pedig már a mezőny hátsó felébe tartozik: Monzában hosszú után sikerült elcsípniük egy pontot, ezt megelőzően utoljára Kanadában fértek be a top tízbe.

Ezt a tizedik helyet most az a Guanyu Zhou szerezte meg, aki különösen sajnálja, hogy az autó elgyengült a többiekhez képest, ugyanis az újonc az elmúlt hónapokban felnőtt Valtteri Bottas mellé, csak ez a tabellán (és az F1-es közbeszédben) nem mutatkozik meg, mert az autó nem alkalmas arra, hogy stabil pontszerző legyen.

„Sajnálatos ez a dolog, mert szerintem óriási előrelépést tettem a szezon során, de a többi csapat nagyobbakat lépett az autók terén. Szóval én nem tudom igazán megmutatni a magam fejlődését” – mondta Zhou az olaszországi hétvégét követően. A kínai versenyző hozzátette, hogy természetesen ha korábban felvette volna a ritmust, akkor így is jobban állhatna a tabellán és a csapata is előrébb tartana, de azért sajnálja, hogy hiába teszi meg a tőle telhető legtöbbet, az elmúlt időszakban ez általában kevés arra, hogy a pontokért csatázzon.

zhouh



Zhou az elmúlt nyolc időmérőn 5-3-ra kapott ki Bottastól, a nyári szünet óta 2-1-re már ő vezet (ebben persze benne volt Bottas belgiumi büntetése is, amikor nem erőltette már a kvalifikációt) és mindhárom versenyen ő hozott jobb eredményt, ennek volt a része a monzai pontszerzés is. Összességében még így is óriási a lemaradása (46-6 a pontok aránya Bottas javára, a futamokon 10-4-re, az időmérőkön pedig 11-5-re nyer eddig a finn a büntetések nélküli esetekben), de valóban egyre biztatóbb a teljesítménye és keveset hibázik, ami szintén sokan számít – illetve számítana, ha az autó alkalmas lenne a stabilitás pontra váltására.

Azzal mindenesetre Bottas is egyetért, hogy lassan fejleszt az Alfa, ráadásul szerinte az év elején még az volt a nagy előnyük, hogy a többiekkel ellentétben ők kellően könnyű autót tudtak csinálni: „Úgy vélem, azon kevés csapatok közé tartoztunk az év elején, akik a súlyhatáron voltak. Szerintem sokan voltak túlsúlyosak, de mivel mostanra már lejjebb mentek, így talán ez is hatással volt ránk. Persze tudjuk, hogy az egyik gyengeségünk a gyártási sebesség, ami a jövőre nézve kiemelt fontosságú a csapat számára. Ezzel mindenképpen tisztában vagyunk” – mondta a finn.

Az istálló jelenleg a senki földjén tartózkodik a tabella hatodik helyével, előrébb lépni semmi esélye, a cél az lehet, hogy ezt megőrizze a Haas, az AlphaTauri és az Aston Martin előtt, de mivel ezek a csapatok sem tudnak (legalábbis önerőből) jelentős mennyiségű pontot gyűjteni egy-egy hétvégén, így a visszaesés ellenére is jó esélyük lehet Bottaséknak arra, hogy ezt elérjék. 

„A jelenlegi teljesítményhátrányunkkal és tempónkkal még fontosabb, hogy valahogy pontot szerezzünk. Zandvoortban is lassúak voltunk, de mindent megtettem, amit lehetett. A többiek viszont többet fejlesztettek” – mondta Zhou.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: