A Ferrari számára gyengén alakuló négy verseny után – melyek közül a mélypont a Belga Nagydíj volt, ahol a csapat hat tizedmásodperccel kapott ki a Red Bulltól az időmérőn – löketet adott a csapatnak a hazai Olasz Nagydíj: annak ellenére, hogy az első helyet nem sikerült megszerezni, jóval versenyképesebbek voltak a megelőző hétvégéknél, Charles Leclerc az időmérő elsőségét is megszerezte Max Verstappen előtt.
A Ferrari erre alapozva döntött úgy, hogy nem engedi el teljesen a 2022-es szezont, és további erőforrásokat fordít az F1-75 fejlesztésére – írja az olasz Motorsport.com. A csapat a Szingapúri Nagydíjon jó esélyt lát arra, hogy véget vessen Verstappen öt nagydíj óta tartó győzelmi szériájának, ezért a nagy leszorítóerejű pályára a maranellói mérnökök több újdonságot terveztek. A fejlesztési csomag módosított padlót és szárnyakat tartalmaz, a hírek szerint pedig a szimuláció optimizmusra ad okot.
A beszámoló szerint a Ferrari egy második fejlesztési csomagot is tartogat a szezon hátralevő hat versenyére, ez még belefér a költséglimit jelentette keretekbe. Ez a Szingapúr utáni harmadik helyszínen, a Mexikói Nagydíjon debütálhat.
A fejlesztések ellenére a Maranellóban az erőforrások többségét már a 2023-as versenygépre összpontosították, ennek ellenére a négy nagydíjat megnyerő csapat szeretne még legalább egyszer a dobogó legfelső fokára állni az idei év folyamán.