DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Hakkinen: A Ferrarira extra nyomás nehezedik

A kétszeres világbajnok szerint a maranellói istállónak nemzeti státuszából adódóan további nyomással kell szembenéznie a többi csapathoz viszonyítva, Elkann szavai pedig csak rontanak a helyzeten.

Az elmúlt időszakban rengeteg kritika érte a Ferrarit, hiszen a bajnokságot remekül kezdő gárda nem tudta tartani a lépést a Red Bull-lal a szezon során, ezért a legfőbb kérdés már csak az, hogy Max Verstappen melyik versenyen biztosítja be matematikailag is az idei világbajnoki címet. A maranellói istállót többféle probléma is hátráltatta, hiszen amellett, hogy a motor megbízhatóságával is adódtak gondok, a stratégák sem álltak mindig a helyzet magaslatán, ami rengeteg szakértő részéről is meg nem értést váltott ki, hiszen a Scuderia ezzel saját magát hozta nehéz szituációba több futamon is. A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen szerint a Ferrarinak alapból nagyobb nyomással kell megbirkóznia, lévén az olasz rajongók gyakorlatilag a saját nemzeti csapatukként tekintenek a gárdára.

„A Ferrarin mindig hatalmas a nyomás, ami csak náluk jellemző a rajtrácson” – idézi a finnt a RacingNews365. „Természetesen a McLarennél is érezhetők voltak az elvárások, hiszen győzelmekért harcoltunk, de a Ferrarinál mindig is jelen volt az az extra nyomás, ami abból fakad, hogy gyakorlatilag nemzeti csapatként funkcionálnak” – utalt Hakkinen az olasz szurkolók, a tifosi jellegzetes fanatizmusára. „Emiatt folyamatosan egyfajta extra elvárással kell szembesülniük, ami nem lehet könnyű a menedzsment, valamint a versenyzők számára sem, hiszen folyamatosan keményen kell dolgozniuk, és nem szabad egymást hibáztatniuk kudarc esetén sem.”



A korábbi bajnok szerint John Elkann legutóbbi nyilatkozata – amelyben a Ferrari–vezér elismerte, hogy az istálló túl sokat hibázott az idei szezonban – csak tovább rontott a helyzeten: „Érdekes volt a Ferrari elnökének szavait olvasni, mert a nyilatkozata csak további nyomást helyezett a csapatra, különösen, hogy a nyilvánosság előtt kritizálta őket. Szerintem ez a szezon egyébként is nagyon keményen alakult számukra, hiszen egy remek autóval, győzelmekkel, ezáltal pedig nagy önbizalommal kezdtek, de aztán a Red Bull rendkívül hatékony munkával fejlesztette az autóját, és nem vétettek túl sok hibát” – magyarázta Hakkinen.

A maranellóiak számára a legfontosabb feladat a konstruktőri bajnokság második helyének megőrzése lesz a szezon hátralévő részében, hiszen az utóbbi versenyeken egyre jobb formát mutató Mercedes csupán 35 pontos lemaradásban követi őket a tabellán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: