DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

„A csapatok nem tudtak megegyezni a biztonsági autóról”

Andreas Seidl elárulta, a csapatok tavaly Abu Dhabi után összeültek, és arról tárgyaltak, hogyan lehetne garantálni, hogy egy verseny ne végződjön safety car fázissal. Végül mindenki arra szavazott, maradjanak a jelenlegi szabályok.

A hétvégi Olasz Nagydíj után újult erőre kapott a beszédtéma, amely már a tavalyi Abu Dhabi futam után is jelen volt a nyilvánosságban: hogyan lehet megakadályozni, hogy egy futam ne érhessen véget biztonsági autó mögött, hanem mindenképpen éles versennyel fejeződjön be? A 2021-es szezon végén hallani lehetett arról, hogy az F1 és az FIA változtatna a szabályokon annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő a monzaihoz hasonló helyzet. Folytatása azonban nem volt a híresztelésnek – most a McLaren csapatfőnök árulta el, hogy miért.

„A tavalyi évben Abu Dhabiban történtek után sok párbeszéd zajlott az FIA, a Formula-1 és az összes csapat között arról, hogyan lehetne a szabályokat módosítani, hogy a verseny sosem fejeződjön be biztonsági autó érvénye alatt. De hiába ösztönzött minket az FIA és F1 arra, hogy megoldásokat találjunk, végül a csapatokon múlt, lényegében az összes csapaton” – idézi a The Race szaklap Andreas Seidlt.



„Nem tudtunk egyetlen jobb megoldásról sem megállapodni, amely sportszempontról korrekt megoldás lenne. Ezért kell egyszerűen elfogadnunk, hogy előfordulhatnak ilyen szituációk. A végén szavaztunk, és úgy emlékszem, minden egyes csapat arra voksolt, hogy maradjanak a szabályok. Könnyű megoldásnak tűnhet az, hogy lengessenek piros zászlót, de az eset nem ennyire egyszerű. Ezt részleteiben megbeszéltük, és nem sikerült jobb megoldást találnunk” – magyarázta Seidl.

A Mercedes-főnök Toto Wolff éppen a piros zászlós megoldást javasolta, amely szerinte egyszerűen a szabályokba foglalható lenne: „Beszéljük meg az FIA-val, hogy változtassunk a szabályokon, mert igazi versenyt akarunk az utolsó körben. Erre én is benevezek. Jelenleg nincs ilyen a szabályokban, de gondolkodhatunk visszafelé abból kiindulva, hogy zöld zászló alatti versenyt akarunk. Mondjuk azt, hogy ha öt-tíz körrel a vége előtt biztonsági autóra lenne szükség, akkor intsük le piros zászlóval, így biztos, hogy verseny lenne a végén” – fejtegette az osztrák csapatvezető.

Az FIA Monza után lépett, Mohammed Ben Sulayem elnök csúcstalálkozót hívott össze a csapatvezetők és versenyfelügyelők részvételével, amelyen több sportszakmai kérdést – köztük minden bizonnyal a biztonsági autó mögötti befejezést – meg fognak tárgyalni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: