DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Különböző autót kap Verstappen és Perez a következő futamokra

Eltérő padlólemezzel megy a két Red Bull Zandvoorttól, a mexikói egy korábbi verziót használ újra. Hiába lett gyorsabb év eleje óta az RB18, Perez kevésbé érezte magát komfortosan az autóban.

Sergio Perez a Belga Nagydíj után – ahol az időmérőn nyolc tizedet, a futamon 18 másodpercet kapott Max Verstappentől – beszélt arról, hogy a folytatásban eltérő módon akarja használni az RB18-at csapattársához képest, annak érdekében, hogy kihozhassa saját teljesítményéből a maximumot. Elmondta, hogy hiába lett a szezon elejéhez képest gyorsabb az autó, ő kevésbé érzi magát összhangban vele.

A mexikói kérése a hírek szerint teljesült, mivel a Holland Nagydíjon eltérő specifikációjú padlólemezt kap a két Red Bull. Perez autójára azt a korábbi verziót szerelik vissza, melyet a csapat utoljára a Brit Nagydíjon használt.

„Különböző padlónk lesz egy darabig. Ezt a padlót használjuk a következő pár versenyen, és megpróbálunk következtetéseket levonni” – mondta Perez a zandvoorti sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett. A versenyző elmondta, a javaslatot a csapat vetette fel. Arról is beszélt, hogy a fejlesztés a Verstappen vezetési stílusának kedvező irányba ment el. „Az autó fejlődött, és egy bizonyos irányba haladt. Mi most arra összpontosítunk, hogy én is kihozzam maximumot abból az autóból.”



„Azt hiszem, az elején kényelmesebben éreztem magam. Minden alkalommal már az első szabadedzésen elégedett voltam az egyensúllyal, minden természetesen jött. Ahogy a szezon haladt, úgy éreztem, egyre nehezebb, minden hétvégén mélyre kell ásnom az elemzésben, és nem volt meg a komfort az autóval, mint korábban” – beszélt arról, hogyan változott meg az érzet a szezon folyamán.

Figyelemreméltó, hogy Verstappen eközben teljesen máshogy jellemzi az RB18 változását: ő arról számol be, hogy az autó egyre hatékonyabbá vált a szezonközi fejlesztésekkel.

„Mindig dolgoznunk kell, javítanunk az egyensúlyon és az érzetem” – mondta a holland. „Úgy vélem, összességében nagyon hatékony autónk van, egész szezonban meglehetősen gyors volt az egyenesben. Persze néhány pályán jobban működik, mint másokon. De ahogy korábban mondtam, Spa talán az egyik legjobb pálya az autó számára. Az év fejlesztéseinek köszönhetően pedig jobb ablakba került. Nagyon élvezetes volt vezetni, különösen Spában. Természetesen azt meglátjuk majd, hogy a következő versenyeken milyen lesz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: