A rajtbüntetésekre vonatkozó aktuális szabályok miatt Max Verstappen számára annak ellenére is volt tétje a Belga Nagydíj kvalifikációjának, hogy motorcsere miatt rajtrács végi büntetést kapott: mivel hét versenyzőt is ugyanilyen mértékű retorzióval sújtottak, közöttük a kvalifikáción elért eredmény számított.
Verstappen így ugyanúgy nyomta a Red Bull számára kiválóan fekvő spái pályán, mintha a pole-pozícióért harcolt volna: a Q1-ben és a Q3-ban is leggyorsabb volt, 1:43,665-ös nyertes körével végül hat tizedmásodpercet vert a második Carlos Sainzra, aki a tényleges rajtelsőséget megörökölte tőle.
„Csodálatos időmérő volt, de a teljes hétvégénk nagyon megy. Az autó kiválóan működik, lényegében csak finomhangoltuk, az időmérőre pedig minden összeállt. Természetesen vigyáznom kellett az elhasznált gumik mennyiségével. Magával a körrel azonban nagyon elégedett voltam, ez a pálya bámulatos, a rajongók szintén bámulatosak, és remélem, jó napjuk volt” – nyilatkozta a kvalifikáció után Verstappen, aki félig belgaként hazai pályán remekelt.
Spa-Francorchamps-ban gyakran vállalnak be a csapatok taktikai motorcserét az előzési lehetőség miatt. Verstappen is belőtte, a gyors RB18-cal milyen mértékű felzárkózás lehetséges: „Előre kell törnünk! Főleg egy ilyen autóval kár lenne nem a dobogóra állni!” – mondta a büntetés után 15. rajthelyről kezdő pilóta.