Péntek délelőtt végre megtörtént a bejelentés, az Audi Spában, a Belga Nagydíj helyszínén hivatalossá tette, hogy 2026-tól beszáll a Formula-1-be. A bejelentéssel egybekötött sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében a cég azt is világossá tette, hogy az új motorszabályok miatt csatlakoznak a sportághoz és ezért nem kerül sor a belépésükre 2026 előtt. Az már korábban kiderült, hogy az Audi mellett a Porsche is érkezhet, így felmerült a kérdés: mi lesz a közös a Volkswagenhez tartozó két márka programjában?
Ezzel kapcsolatban Markus Duesmann és Oliver Hoffmann, az Audi igazgatótanácsának tagjai elmondták: a két gyártó teljesen külön projektbe vág bele. Így volt ez Le Mans-ban is és így lesz az F1-ben is, ők Németországban dolgoznak majd, a Porsche pedig amennyiben beszáll, Nagy-Britanniában vezeti a maga programját.
Nagy megbeszélést tartottak a témában, de úgy döntöttek, hogy mindkét márkának megvan a maga külön karaktere és a maga külön szurkolótábora, emiatt célszerűbb külön projekteket indítani akkor is, ha ez így összességében nyilván jóval költségesebb. Azt is kiemelték, hogy a hajtásláncnak az adott karosszériához kell idomulnia, ezért is választották külön az Audit, amely csak hajtásláncot gyárt majd.
Elhangzott az is, hogy arról nem tudnak beszámolni, hogy melyik csapattal szerződnek majd le, hiszen az Audi motorszállítóként érkezik, de amint ők maguk tudják, hogy ki lesz a partnerük, arról is bejelentést fognak tenni. Újságírói kérdésre elmondták, hogy egy meglévő csapatnak fognak motort szállítani, nem lesz saját, új csapatuk.
Azt is megerősítették, hogy mivel az F1-es szerepvállalás rengeteg pénzbe kerül, nem rövid távra készülnek, hanem hosszabb távon gondolkodnak a sportágban. Hozzátették, hogy ideális esetben az első három éven belül versenyképesek és sikeresek lesznek.