Az előző évek olykor domináns sikerei után 2022-re nagyot zuhant vissza a Mercedes a szabályváltozásoknak köszönhetően. Különösen a szezon első harmadában küszködtek rettenetesen a delfinezéssel, emiatt pedig néha nemcsak az élmezőnyt alkotó Red Bulltól és Ferraritól maradtak el, hanem még a középmezőnyben sem tudtak a legjobbak lenni.
Mostanra már egyértelmű a fejlődés a konstruktőri címvédő alakulatnál, s egyúttal csapaton belül is feljavult Lewis Hamilton, aki az első versenyeken rendre George Russell mögött végzett – igaz, többször is rosszul jött ki számára a virtuális vagy rendes biztonsági autós fázis.
Toto Wolff Mercedes-főnök nem egyszer a csapatrádión, publikusan kért elnézést Hamiltontól a gyenge autó miatt. Most a csapatvezető elmagyarázta, miért volt szükség rá, hogy a nagyközönség előtt tegye meg mindezt:
„Meg kellett védenem őt, mert az emberek elkezdték őt kritizálni, ami nem volt helyes” – nyilatkozta Wolff a Square Mile-nak. „Teljesen nonszensz volt: ő minden idők legjobbja. Egyszerűen az autó teljesített alul. George néha kevésbé küszködött vele, mert talán ő jobban hozzászokott, hogy nehezen vezethető autókban ült a mezőny végén, de Lewis balszerencsés is volt számos alkalommal. Szerezhetett volna még két dobogós helyezést, s akkor máris másfelé billent volna a mérleg nyelve.”
„Szóval az elnézéskérés annak szólt, hogy mindenki megértse, hogy az autó nem teljesített jól, és nem a versenyző a hibás” – fogalmazott a csapatfőnök. Hamilton egyébként azóta már több dobogós helyezést szerzett idén, mint a vb-összetettet eleinte vezető ferraris Charles Leclerc: összesen hat, zsinórban öt pódiumnál jár a hétszeres világbajnok.