A 2021-ben bevezetett pénzügyi szabályzat az idei szezonra csak 140 millió dollár elköltését teszi lehetővé a csapatok számára. Az időközben folytatott egyeztetések szerint engedélyeztek az extra költségvetési keretet a sprint futamokra, valamint mivel 21 versenynél több van a naptárban, így ezért is felhasználható további keret. Az infláció és más drasztikusan emelkedő költségek miatt 3,1%-os bővítésről is megegyezés született. Mindezek ellenére a nagyobb csapatok, mint a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari komoly erőfeszítéseket kell tegyenek a költségeik kordában tartása érdekében. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökének elmondása szerint szigorú ellenőrzés alá vonták az összes fejlesztést, amit a versenyautókhoz terveznek és gyártanak.
„Kialakítottunk egy regisztrációs és nyomkövető rendszert, ami minden egyes folyamatot és minden egyes legyártott alkatrész megfigyel és követ” – mondta Wolff az Autosport jelenlétében. „Tehát nem csak akkor kerül a rendszerbe egy alkatrész, mikor megtervezzük és legyártjuk. Ha kivesszük a kamionból és beszereljük a versenyautóba, akkor is feljegyzik a szakemberek az értékét, így minden hasznosítást kézben tartunk. Pontosan a terveink szerint haladunk, ellenőrizni kell a költéseinket is, mint minden más tevékenységünket.”
Az F1-es csapatok legnagyobb aggodalma arra irányult, hogy az FIA hogyan fogja ellenőrizni és adott esetben szankcionálni a költségsapka szabályainak betartását. Wolff biztos abban, hogy náluk a megfelelő folyamatok kerültek kialakításra: „Már tavaly is ez a rendszer volt életben, mikor a költségplafon bevezetésre került. Az ellenőrzéseket lefolytatta az FIA, a jelentések is biztosan ki fognak jönni. Figyelnünk kell, mert ezeket a szabályokat is meg lehet szegni, ahogy például a technikai előírásokat is” – tette hozzá a csapatvezető.