DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Marko: Nem gyorsabb nálunk a Ferrari

A Red Bull tanácsadója szerint a szezon nagy részében egyforma teljesítményre volt képes a két csapat autója, csak a napi forma és a hibák döntöttek arról, ki végzett végül előrébb a versenyeken.

A 2022-es Formula-1-es idényben a Red Bull és a Ferrari jelenti a közvetlen élmezőnyt, erőből ez a két csapat van harcban a futamgyőzelmekért. Ám míg a pontversenyben a Scuderia sorozatos hibái révén az energiaitalosok kerültek jókora fölénybe, összességében mégis úgy lehet érezni, hogy az F1-75-ös a gyorsabb autó, nem pedig az RB18-as, amit alátámaszthat az is, hogy Charles Leclerc például hét rajtelsőséget gyűjtött eddig.

Amikor ezt felvetették Helmut Markónak, a Red Bull F1-es tanácsadójának, erősen ellenkezett: „Én nem így látom. Barcelonát leszámítva végig egy szinten voltunk a Ferrarival” – nyilatkozta a Motorsport-Total.com szakoldalnak. „Gyakran a napi forma döntötte el, végül ki került az élre – eltekintve a stratégiai és műszaki problémáktól, amelyekből nekünk jóval kevesebb volt.”

verstappen-leclerc-2022-dppi-f1



„Talán csak egy körön voltunk valamelyest hátrányban. Leclerc-nek nagyjából annyi pole-pozíciója van, mint nekünk győzelmünk. De a pole-pozíció nem jelent túl sokat, mivel lehetséges előzni, így nem olyan fontos szempont. Ami viszont kritikus fontosságú, hogy egy versenyen keresztül fenn tudod-e tartani a tempót a gumik túlmelegítése nélkül. És például Le Castellet-ben is Max gyorsabb volt a futamon: ha tíz kör után egy másodpercen belül vagy, az azt jelenti, hogy te vagy a gyorsabb.”

„Ha a szezon egészét nézzük, egy szinten vagyunk” – tette hozzá Marko. „A napi formán és a fejlesztéseken múlik a dolog. Ezek mindig hatással vannak egy vagy két versenyre, de összességében ezek sem billentik el jelentősen az erőviszonyokat.”

Egy téren egyértelműen a Red Bull bizonyult eddig a legjobbnak 2022-ben, ez pedig az egyenesbeli végsebesség. A tanácsadó szerint ez két faktornak köszönhető: „A koncepció Newey-tól származik, aki olyan autót tervezett, amely úgy termel rengeteg leszorítóerőt, hogy közben kicsi a légellenállása. Ez az egyik dolog. A másik pedig, hogy a Honda is fejlődött, az E10-es üzemanyagra való átállás pedig szinte nem is jelentett erőveszteséget. A kettő kombinációjáról van szó. Ez teljesen új megközelítést jelent. Az előző években a legtöbbször mi voltunk az egyik leglassabbak az egyenesekben, most mi vagyunk a leggyorsabbak, ami jó. A kanyarokban pedig szinte nem veszítünk semmit abból, amit az egyenesben nyerünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: