Hatalmas tehetségként robbant be a száguldó cirkuszba Sebastian Vettel és nem is cáfolt rá a várakozásokra, fantasztikus teljesítményt nyújtva egészen fiatalon, zsinórban négy világbajnoki címet szerzett az energiaitalos istállóval. Az új motorszabályok azonban kivégezték a Red Bull fölényét, elhozva a Mercedes egyeduralmát.
Egy év után, 2014 végén a Ferrarihoz szegődött. Nagyon szeretett volna egykori mentorához, Michael Schumacherhez hasonlóan a Ferrarival is a csúcsra érni. Bár 2017-ben és 2018-ban úgy tűnt, reális esélye van erre, ám az istálló és a pilóta sorozatos bakijai miatt végül mindkétszer meg kellett elégednie az ezüstéremmel.
„Egyértelmű, hogy nagy kár, hogy Vettel végül csak a Red Bull-lal nyert világbajnoki címeket. Nagyon jó lett volna, ha sikerült volna a Ferrarival is begyűjtenie legalább egy elsőséget, mert ez kicsit mindig be fogja árnyékolni a pályafutását és annak értékelését” – mondta el véleményét Marc Surer, egykori F1-es versenyző a Formel1.de hasábjain.
„Így sokan azt mondhatják, hogy oké persze, a Red Bull kiemelkedően jól teljesített, ezért nyert, aztán amikor már elszerződött onnan, nem is tudta megismételni korábbi sikereit. Ezért nagy kár. Úgy értem, egészen szenzációs dolgokat alkotott Sebastian. Olyan futamokat is megnyert, amit kifejezetten nehéz munka volt megnyerni. Számomra pedig éppen ez jelenti a különbséget egy jó pilóta és egy kiemelkedően jó versenyző között.”
„Ha nem a tiéd a leggyorsabb autó, mégis sikerül győzni az ilyen versenyeken, erre nagyon kevés pilóta képes csak, de Vettel ezek egyike. Éppen ezért merem azt állítani róla, hogy a legnagyobbak egyike” – tette hozzá Surer.