Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. október 6. csütörtök
F1

Ocon: Csak versenyeztünk, semmi különleges

Fernando Alonso közvetlenül a Magyar Nagydíj rajtja után felháborodottan rádiózott a csapat felé Esteban Ocon manőverei miatt. A francia pilóta szerint csak versenyeztek, semmi különleges nem történt.

Az Alpine pilótái a biztató kvalifikáció után az ötödik és hatodik helyről indultak a futamon. A rajtnál Ocon maga mögött tudta tartani Alonsót, majd az első kanyarhoz közeledve a spanyol a belső íven próbált pozíciót fogni, de csapattársa rázárta a kaput. A verseny későbbi szakaszában is egymás dolgát nehezítették: a lassú kerékcseréje után Ocon közvetlenül Alonso elé ért vissza a pályára, akit Ricciardo követett. A francia a gumik melegítésével volt elfoglalva, de igyekezett egyúttal a spanyol csapattársát is maga mögött tartani. Néhány kanyaron belül Ricciardo lett a nevető harmadik, aki az egymással hadakozó mindkét Alpine-t megelőzte. A pillanat hevében Alonso a csapatrádióban felháborodottan üzent: „Soha életemben nem láttam még ilyen védekezést. Soha!” A verseny után viszont mindketten higgadtan nyilatkoztak az RacingNews365 jelenlétében: „Semmi gondom nem volt Esteban vezetési stílusával, különben is megfogadtam korábban, hogy soha nem lesz közöttünk incidens” – mondta Alonso.

 



Esteban Ocon hasonlóan vélekedett a futam után: „Szerintem ez sima verseny volt, egyszerűen csak versenyeztünk. Persze kicsit későn álltunk ki kereket cserélni, amivel megnehezítettük a saját dolgunkat. A kerékcsere sem ment rendben, ezért túl közel kerültünk egymáshoz a pályán. Természetesen védekezni fogok mindenkivel szemben, aki mögöttem jön, még akkor is, ha a csapattársam az, aki meg akar előzni. A kemény és hideg gumikon nehéz volt megoldani ezt a feladatot.”

Ocon szerint választhattak volna jobb stratégiát is a Hungaroringre, de végül szerencsére nem távoztak üres kézzel. „Talán nem ez volt a legjobb stratégia, amivel próbálkoztunk. A kemény gumit nagyon nehéz volt munkára bírni, a hátsó tengelyen különösen kevés volt a tapadás. A stratégiai döntéseink rosszak voltak, nem csak egy, hanem a verseny során majdnem mindegyik. Végül ugyan sikerült néhány pontot szerezni, de messze nem annyit, amennyit reméltünk. A lényeg az, hogy valamennyire versenyképesek voltunk és pontokkal megyünk a nyári szünetre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: