Újabb pofonba szaladt bele a Hungaroringen a Ferrari, amely a futam egy pontján egyértelműen a győzelem fő várományosának tűnt Charles Leclerc-rel, aki vezette is a versenyt. Aztán viszont Max Verstappen második kiállására reagálva a monacóit is a bokszba hívták, ahol a vasárnap egyáltalán nem működő kemény abroncsokat rakták fel az autójára, amellyel rettenetesen belassult és visszaesett, majd egy újabb kerékcsere után végül csupán a hatodik helyen látta meg a kockás zászlót.
Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke a Magyar Nagydíj után úgy vélekedett, hogy nem a rossz stratégia, hanem az autó vártnál gyengébb tempója volt az oka, hogy semmiképp sem nyerhették volna meg a futamot. Az olasz szakember azt is hozzátette, hogy az újabb blama ellenére sem gondolja, hogy bármit is változtatni kellene a csapatnál:
„Ez nem balszerencse kérdése, és nincs szükség változtatásra sem” – mondta el a Formula.hu jelenlétében. „Folyamatosan tanulunk, gyűjtjük a tapasztalatot, javítjuk a képességeinket. Nyilvánvaló, hogy a mai után van mit megvizsgálnunk és megértenünk, hogy miért történt. De ha megnézem a szezon első felének a mérlegét, nincs okunk arra, hogy változtassunk. Szerintem egyszerűen meg kell oldalunk azt, ami most félrement: meg kell értenünk és aztán orvosolnunk, hogy miért nem voltunk olyan versenyképesek ezúttal, mint az ezt megelőző tizenkét versenyen.”
Binotto arról is beszélt, hogy szerinte a nyári szünet után az immár 80 pontos hátrányba került Leclerc még éhesebben fog visszatérni: „Vezető versenyzőként ő jelenti a kulcsot az építkezésünk folytatásához, valamint saját maga lépésről lépésre való fejlődéséhez, és szerintem minden egyes versenyt egy lehetőségnek kell tekinteni a győzelemre. Együtt nyerünk és veszítünk. A mostani nem volt a legnagyszerűbb futam, de úgy gondolom, még mindig sokkal több bennünk a potenciál. Előbb arra kell koncentrálnunk, miért történt ma az, ami, orvosolnunk mindezt, majd még erősebben visszatérni.”