Furcsa hétvégét teljesített Le Castellet-ben a Mercedes. Úgy vágtak neki a hétvégének, hogy akár győzelemben, de mindenképp a lemaradásuk csökkentésében reménykedtek, ehhez képest az időmérőn messzebb voltak a Ferraritól és a Red Bulltól, mint korábban. Ezek után a futamon aztán Lewis Hamilton és George Russell egyaránt dobogóra állhatott, s bár ehhez kellett Charles Leclerc kiesése és Carlos Sainz mezőny végi rajtja is, Sergio Perezt viszont tempóból győzték le.
Noha Hamilton lemaradása mindössze tíz másodperc volt a célban a győztes Max Verstappenhez képest, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnök igyekszik reálisan tekinteni arra, mekkora lehet valójában a hátrányuk – szavait a Motorsport.com idézi:
„Azt hiszem, Hamilton öt-hat másodperc körül tudta stabilizálni a különbséget az első etapban, de őszintének kell lennünk és azt mondanunk, hogy amikor a második etapban már egymás ellen versenyeztek, Max talán csak arra ügyelt, hogy pályán tartsa az autót. Szóval én úgy tekintek erre, hogy a pohár félig üres: még rengeteg köridőt kell nyernünk, hogy felzárkózzunk.”
Wolff szerint minden egyes megtett kör segít nekik abban, hogy megértsék az autójuk viselkedését és azt, miért van ekkora ingadozás a teljesítményükben a nagydíjak között, de szombatról vasárnapra fordulva is. Az mindenesetre kirajzolódhatott, hogy gumimelegítési nehézségeik vannak:
„Nem egyszerűen egy dologról van szó: hiányzik a teljesítményünk egy körön, és hiányzik a teljesítmény az etapjaink elején. Ezt meg kell értenünk, és nincs rá csodaszer. A második és a harmadik hely jó eredmény, de fáradhatatlanul dolgozunk azért, hogy győzhessünk, ehhez viszont van még lemaradásunk” – tette hozzá Wolff.