DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A fejlesztéseivel pontokat szerezne a Haas

A Haas F1 Team az idei szezonban mutatott hullámzó teljesítményét a fejlesztési csomagjuk miatt pontszerzéssel zárná le a nyári szünet előtti utolsó versenyen, a Hungaroringen.

A csapat hivatalos oldalán megjelent sajtóközlemény a magyar helyszínnel kapcsolatban kiemelt néhány általuk fontosnak ítélt részletet. A pálya 1986-ban debütált és csak az olaszországi Monza pályáján rendeztek több versenyt egyhuzamban, mint Mogyoródon. A Hungaroring szűk és kanyargós helyszín, többségében közepes sebességű kanyarokkal és néhány egyenessel. Kiemelten fontos a kvalifikáción jó rajthelyet szerezni, majd a jó versenystratégia a megfelelő gumikezelés együtt hozhatja meg a várt sikert. Rendszerint nagyon meleg van a versenyen, de az utóbbi években többször is nyári záporok borítottak fel a terveket, és hoztak izgalmas futamot. A csapat mindkét versenyzője rendelkezik tapasztalattal a dombok közötti katlanban futó pályáról. Kevin Magnussen eddig mind a hat alkalommal célba ért, mikor itt elrajtolt egy futamon. Legjobb eredménye 2018-ból egy 7. hely. Mick Schumacher a 2021-es újoncévében a szezonja legjobbját hozta, 12. helyen intették le. A csapat jelenleg a konstruktőri táblázat 7. helyén 34 ponttal várja az utolsó futamot a szünet előtt.



A múlt hétvégén rendezett Francia Nagydíj eredménye elmaradt a csapat várakozásaitól a jól alakuló kvalifikáció ellenére. A levonható tanulságokat Günther Steiner csapatvezető elemezte: „Megtanultuk már, hogy hol tudunk sokat kihozni az autóból, ha jól dolgozunk. Úgy gondolom, a Francia Nagydíjon jól dolgoztunk! Kevin ugyan a büntetése miatt hátulról kellett induljon, de a kvalifikáción megmutatta, hogy mire képes. Mick ugyancsak jó teljesítményt hozott, de sajnos egy ponton kicsit túlment a pálya határain, ezért neki is a sor végéről kellett rajtolni. Az első körökben viszont mindketten megmutatták, hogy sok pozícióval előrébb van a helyünk. Magabiztos és jó stratégiánk volt, de sajnos a biztonsági autó mindkettőjük számára a lehető legrosszabb pillanatban érkezett, ott lejtőre kerültünk. Amit el tudunk hozni, az az, hogy a középmezőny elejében tudunk versenyezni, ha sikerül jól beállítanunk az autókat.”

A VF-22 versenyautó első jelentős fejlesztési csomagját a Magyar Nagydíjon vetik be. „Mint mindenki tudja, elég sokat vártunk a fejlesztésekkel, de csak azért, mert a versenygép eddig is jól muzsikált. A legfontosabb célunk, hogy a teljesítményen javítsunk” – fogalmazott Steiner. „Végül egy autóra elegendő alkatrészt tudtunk legyártani, mert csúszásban voltunk a fejlesztéssel és a gyártással is. Volt több autótörésünk, akadoztak a beszerzéseink, de közben az eredeti versenyautónk meg hozta a teljesítményt, amit vártunk tőle. Mindenki keményen dolgozott a gyárban és a beszállítóinknál, de egy autóra elegendő készletet tudtunk csak elhozni, amit Kevin fog megkapni. Most az adatok gyűjtésére kell koncentrálnunk, hogy a csomagot tovább csiszoljuk, ha szükséges.”

A nyári szünet után rögtön zsinórban három héten három futam lesz, amiről Steiner véleménye inkább pozitív: „Nincs ideális megoldás a naptárra, sűrű lesz a program, de legalább nem kell kimozdulni Európából. A csapat tagjai a futamok között haza is tudnak menni pár napra. Inkább legyen most egy kicsit sűrűbb, mert így be tudjuk fejezni novemberben a szezont. Más dolgunk is van decemberben, mint versenyezni. Energiával feltöltve jövünk majd vissza és remélem szerzünk majd pontokat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: