DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Mercedes megbukott volna a pattogás mérésén

Ha az FIA technikai direktívája korábban élesedik, a Mercedes túllépte volna a határértéket Bakuban. Silverstone-ban azonban közelébe sem került volna – mondta Mike Elliott technikai igazgató. Legközelebb a Magyar Nagydíjon okozhat újra problémát a delfinezés.

Az FIA technikai direktívája alapján egy határérték megszabásával korlátozza az autók függőleges kilengését, így szorítva korlátok közé a delfinezést. A tesztüzemmód a Kanadai Nagydíj óta tart: a korábbi tervek szerint jövő hétvégén, a francia versenyen kezdődött volna a szabály betartatása, Spielbergben azonban az F1 Bizottság a nyári szünetig elhalasztotta a direktíva élesítését, azaz a határérték átlépéséért a Belga Nagydíjtól jár büntetés. A szezon első felében legnagyobb mértékben pattogó Mercedes egy nagydíjon biztosan nem felelt volna meg az FIA kritériumának.

„Ha pár versenyt megnézünk visszamenőleg, figyelembe véve a mérőszámot, akkor Baku az, ahol nem mentünk volna át” – jelentette ki Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója a Motorsport.com-nak. „De például ha Silverstone-t nézzük, ott mérésre sem lett volna szükség. Érdekes lesz látni, hogyan fogják alkalmazni, miként használják a szezon során, hiszen egyikünk sem akar pattogást, a fejlesztésekkel éppen el akarjuk kerülni.”



Amennyiben egy csapat nem fér bele a tűréshatárba, várhatóan 10 milliméterrel meg kell emelnie a hasmagasságot. Ezt illetően azonban vannak kérdőjelek:

„A kérdés most az, hogy aki kifut a határértékből, az kijavíthatja a versenyhétvége folyamán?” – fogalmazta meg kételyeit a szakember. „Nem hiszem, hogy bármelyikünk is azt szeretné, hogy autók ne vehessenek részt a futamon, csak mert nem tudták megoldani a problémát. Az idő majd megmondja, hogy ezt a mérési rendszert le tudják-e bonyolítani megfelelően, anélkül, hogy a show kárt szenvedne. Meglátjuk, mi történik, de biztos vagyok benne, hogy az FIA tudatában van a problémának.”

Silverstone-ban és a Red Bull Ringen nem volt gond a pattogás a W13 számára, de ez nem jelenti azt, hogy a problémát végleg maguk mögött hagyták – ahogyan a simább Spanyol Nagydíj utáni versenyeken is láttuk. A Hungaroring az a pálya, ahol Elliott szerint a probléma vissza fog térni.

„Az utolsó pályák, ahol nagy volt a pattogás, hepehupás pályák voltak, nagyon merev autókkal. Ha előretekintünk, akkor Budapestet mondanám, ez lehet kihívás azonos okból kifolyólag. Ugyanakkor mind igyekszünk leküzdeni a problémáinkat. Értjük, mi a gond és fejlesztünk az autókon, így remélhetőleg tovább tudunk lendülni rajta” – zárta a műszaki igazgató.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: