Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. december 1. csütörtök
F1

„Volt köztünk némi feszültség Güntherrel”

Az elmúlt versenyeken nagyszerűen teljesítő Mick Schumacher bevallotta, hogy volt némi súrlódás közte, valamint főnöke, Günther Steiner között, ami a német pilóta ponttalansági sorozatából fakadt.

Schumacher hosszú várakozás után végül Silverstone-ban zsebelte be F1-es pályafutásának első pontjait, Spielbergben pedig tovább folytatódott a Haas-pilóta jó szériája, hiszen a vasárnapi versenyen a hatodik helyen intette le őt a kockás zászló. Az ifjú német Silverstone-ban Max Verstappennel, Ausztriában pedig Lewis Hamiltonnal vívott öldöklő küzdelmet, amely elmondása szerint megerősítette őt abban, hogy ezentúl senkitől sem kell félnie a pályán.

A szezon azonban meglehetősen gyengén indult Schumacher számára, hiszen Dzsiddában és Monte-Carlóban is súlyos balesetet szenvedett, jelentős anyagi kárt okozva ezzel az amerikai csapatnak. Steiner a Monacói Nagydíjat követően elmondta, hogy nehezen tolerálja német versenyzője folyamatos autótöréseit, most pedig Schumacher ismerte el, hogy volt némi feszültség közte és Steiner között.



„Egy kicsit ingerült volt a viszonyunk, de ez teljesen normális” – mondta Schumacher a Channel 4-nek. „Mindannyian szeretnénk a lehető legtöbb pontot gyűjteni, részben ebből adódott a frusztráció. Emellett nyilván ott volt Dzsidda, ahol komoly anyagi kárt okoztam a csapatnak a balesetemmel, szóval megértem őt. Szerencsére ez azonban még jobban összekovácsolt minket, és nagy motivációt adott, hogy pontokat szerezzünk.”

Schumacher incidensei a becslések szerint nagyságrendileg kétmillió dolláros kárt okozott a Haasnak, ami a költségvetési sapka miatt különösen érzékenyen érintette a főszponzorát is elveszítő csapatot. A német versenyző állítása szerint meglepődött, hogy hibáinak ilyen súlyos következményei lettek: „Szerintem a monacói ütközés nem volt nagy, kizárólag a becsapódási szög, valamint az autó felépítése miatt alakult úgy, ahogy. Az erőhatásokat tekintve a dzsiddai baleset sokkal nagyobb volt. Ezek megtörténtek, és nélkülük nem lennék az a pilóta, aki ma vagyok. Sokat tanultam a hibákból, ugyanakkor tovább is léptem rajtuk” – zárta gondolatait a Haas német versenyzője.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: