Elképesztő hétvégén van túl az Alpine kétszeres világbajnoka. Fernando Alonso a legjobb tízben zárt az időmérő edzésen pénteken, szombaton azonban nem volt szerencséje, miután egy technikai gondnak köszönhetően el sem tudott indulni a sprintkvalifikáción.
Ennek köszönhetően a vasárnapi Osztrák Nagydíjat a mezőny végéről volt kénytelen megkezdeni, ám az Alpine autói jó tempót mentek, így a spanyol pilóta hamar előrébb verekedte magát. A balszerencse végül ezen a napon is utolérte őt, mert bár a többség két kiállással teljesítette a versenyt, Alonso háromszor is a bokszban járt, így a tizedik hely volt számára a maximum, amit elérhetett. Természetesen az újságírók arról is kifaggatták, hogy miért volt szüksége a plusz kerékcserére.
„Hogy jobban szórakozhassak és többet előzhessek” – jegyezte meg nevetve a Motorsport kérdésére Alonso. „Trükkös verseny volt, az elején mindannyian egy DRS-távolságon belül voltunk, és így elég nehéz volt az előzés, de sokkal gyorsabbnak éreztem magam, a körülöttem lévőkhöz képest. Bizonyos szempontból nagyon elégedett és bizakodó vagyok az autó mai teljesítményével kapcsolatban, mert azok, akikkel általában harcolunk, ma nagyon lassúak voltak a mi tempónkhoz képest, szóval ez egy nagyon jó jel.”
A francia alakulat rutinos versenyzője a verseny végén jelentős vibrációt érzett, ezért kénytelen volt újból kiállni.
„Miután a többiek kiálltak a bokszba, volt egy kis szabad levegőnk, és a maximumot hoztuk ki a stratégiánkból, a kemény-kemény-közepes taktikával. A VSC alatt álltunk ki, és a hatodik hely felé tartottunk. Az új gumikkal éppen Lando (Norris) mögött voltam, aki a végén 1:08-at ment, nagyon könnyű volt megelőzni őket. Talán Esteban (Ocon) mögött végeztem volna. A csapat számára csodálatos lett volna az ötödik és a hatodik hely, főleg az utolsóról indulva, de hatalmas vibrációt éreztem a gumikon rögtön az első szektor után, ezért úgy döntöttünk, hogy újra kimegyek a bokszba. A 14. helyre kerültem, és kilenc körrel a vége előtt álltam be a tizedik helyre” – tette hozzá.