Soha nem volt még annyira jó formában tavaly indult F1-es karrierje során Mick Schumacher, mint mostanában. Az évad eddigi részében jobbára balesetekkel irányította magára a figyelmet, a Brit Nagydíjon azonban megszerezte első pontjait és a jelek szerint a Red Bull Ringre is sikerült átmentenie a formáját. A pénteki időmérő edzést csapattársa, Kevin Magnussen mögött a 7. helyen zárta, míg a szombati sprinten az egész menet egyik színfoltja volt: remek védekezőmunkával körökön át maga mögött tartotta a hétszeres vb-első Lewis Hamiltont, aki végül megelőzte ugyan, de így már nem maradt esélye a 7. helye záró, ezzel 2 egységet zsákmányoló Magnussen ellen.
„Sajnáljuk, hogy nem sikerült tovább maga mögött tartania Lewist, de mindannyian tudjuk, hogy Lewis Hamilton ellen védekezni egyáltalán nem kis feladat. Remek munkát végzett” – dicsérte az ifjabb Schumachert a sprintet követő sajtóértekezletén a Haas főnöke, Günther Steiner.
A Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként versenyző Schumacher Silverstone-ban, a pontszerzéssel zárt hétvége kezdetén elárulta, hogy megkezdték az egyeztetéseket a Haas vezetésével az idei évad végén lejáró szerződése meghosszabbításáról. Amikor a Formula.hu szóba hozta, hogy az utóbbi időszak jó szereplése milyen hatással lehet Schumacher jövőjére, a hosszabbításról szóló tárgyalásokra, Steiner csupán annyit árult el, hogy a nyári szünet előtt nem várható döntés: „Mindenkinek bizonyítania kell, Mick pedig mostanában ezt teszi. Nagyon nagy szükségünk volt erre csapatként, hiszen pontokat kell szereznünk. Hogy mit jelent ez a jövőjére nézve? Őszintén szólva nem tudom megmondani, mert erről még nagyon korai lenne beszélni. Nem született még döntés a pilótákról, ráadásul korábban sem döntöttünk soha a nyári szünet előtt. Most is ezt tesszük majd, a nyári szünet után fogunk döntést hozni” – fogalmazott a szakvezető.
A Haas egyébként is érdekes színfolt: a költségvetési limit ellenére a csapatok zöme egy, esetleg több fejlesztési csomaggal is előrukkolt már idén, míg az amerikai-brit formáció csupán apróságokat változtatott, érdemi fejlesztési pakkot még vetett be a VF-22 típusjelű versenygépen. A versenygép ennek ellenére alkalomadtán így is képes meglepő eredményekre, s mint Steiner rámutatott, a gárda nem érzi sürgősnek a fejlesztéseket.
„Sokan meg vannak lepődve az autó teljesítménye miatt, de mi korábban is tudtuk, hogy lesz még jobb a teljesítmény, ezért nem is sürgetjük a dolgokat” – jelentette ki a szakvezető. „A versenyzőink is azt mondják, ’nem hittük volna, hogy még mindig a hatodik, hetedik helyek környékére lehet kvalifikálni ezzel az autóval, miközben mások már hoztak különféle fejlesztési csomagokat’. Az igazat megvallva, a többiek hoznak mindenféle csomagokat, de honnan tudhatnánk, hogy ezek valójában mit tartalmaznak? Nagyon nehéz megítélni, hogy ezeknek milyen hatása van. Mi a magunk részéről pontosan tudjuk, hogy mit csinálunk. Igyekszünk a legjobb teljesítményt nyújtani. Hiszünk magunkban és szerintem már bizonyítottuk, hogy az autónk még mindig erős. Jön majd nálunk is fejlesztési csomag, amivel remélhetőleg még erősebb lesz.”
Az Osztrák Nagydíj előtt a Haas versenyzői közül Magnussen 18 ponttal az egyéni tabella 11. helyét foglalja el, míg a 4 egységet jegyző Schumacher a 17. helyen áll. A konstruktőrök versenyében a Haas a 8. helyen tanyázik: a 22 pontos csapat az Aston Martint 4 egységgel előzi meg, míg az AlphaTauritól 5 ponttal vannak lemaradva.