A szezon második, Formula-1 ötödik sprintfutama nem akart egyszerűen elkezdődni. Az időmérőn nyolcadik pozíciót kiharcoló Fernando Alonso a rajtrácson ragadt: a technikai probléma már a felvezető kör kezdete előtt nyilvánvalóvá vált, az Alpine az autón hagyta a gumimelegítőket, majd a bokszba tolta. A spanyol nem tudott csatlakozni a futamhoz, így ígéretesen alakuló hétvégéje ellenére vasárnap az utolsó rajtkockából kell kezdenie.
A felvezető kör végén, a rajtkockába felállás előtt aztán lekapcsolt Guanyu Zhou Alfa Romeójának motorja. A kínai újra tudta indítani az autót, de eddigre második formációs kört rendeltek el – a szabályok értelmében Zhounak a bokszból kellett rajtolnia.
A dupla felvezető miatt 23 körre csökkentett távú futam startjánál Charles Leclerc támadta a rajtelső Max Verstappent, ezt kihasználva pedig csapattársa, Carlos Sainz csusszant be a második helyre. A silverstone-i nyertes Verstappen mellé is benézett a 3-as kanyar előtt, majd az egyenes végén Leclerc visszavette a helyet. Eközben Pierre Gaslyt az egy héttel ezelőtti Zhou-bukáshoz nagyon hasonló balesetben öklelte fel Lewis Hamilton – a levegőbe emelkedő AlphaTauri azonban nem sérült, a francia folytatni tudta a versenyt.
Az élen Verstappen hamar elszökött a Ferrarik elől, Sainz azonban kitartóan üldözte Leclerc-t, a 6. körben támadásba lendült, a két autó ijesztően közel került egy ütközéshez, egy kör múlva pedig pillanatokra előrébb is került – a csatározással még többet nyert Verstappen.
Hátrébb szintén ment az adok-kapok, a rajtbüntetéssel 13. helyre hátrasorolt Sergio Perez öt, Sebastian Vettel hat helyezést javított, a tizedik pozícióért pedig Lewis Hamilton és Alex Albon csatázott – a thaiföldi Lando Norrist kényszerítette ki a pályáról, ezért öt másodperces időbüntetést kapott. Albon aztán újabb galibába keveredett, Vettelt forgatta ki a kavicságyba. A német visszaevickélt, de az utolsó helyen kellett folytatnia a futamot.
A Ferrarik csörtéje után az első négy helyen haladó versenyző közti sorrend bebetonozódott: Verstappen, Leclerc, Sainz és Russell között jelentős rések alakultak ki. Esteban Ocon ötödik helye ellenben új gazdához került: Perez előbb a két Haast előzte meg, majd az Alpine-t is maga mögé tudta. Az utolsó két pontszerző helyen haladó két Haast Lewis Hamilton is utolérte, de Mick Schumacher tartotta maga mögött a hétszeres világbajnokot, a W13 az egyenesben nem tudott mit kezdeni a VF-20-szal, az ifjú német pedig keményen védekezett a kanyarokban. Hamilton végül két körrel a vége előtt vette át a nyolcadik pozíciót Schumachertől, miután Kevin Magnussen meglépett csapattársától, és nem adott neki DRS-t.
Az időmérő megnyerése után Verstappen magabiztos 23 körrel hozta az elsőségért járó nyolc pontot, a kezdeti csörte után Sainz végül beérte a harmadik hellyel, Leclerc mögött. Russell, a végül nyolc helyet javító Perez, valamint Ocon, Magnussen és Hamilton szerezte a pontokat, Schumacher végül kilencedikként ért célba.
A sprint eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 26:30.059 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | 1.675 |
3 | Carlos Sainz | FERRARI | 5.644 |
4 | George Russell | MERCEDES | 13.429 |
5 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 18.302 |
6 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 31.032 |
7 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 34.539 |
8 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 35.447 |
9 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 37.163 |
10 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 37.557 |
11 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 38.580 |
12 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 39.738 |
13 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 48.241 |
14 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 50.753 |
15 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 52.125 |
16 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 52.412 |
17 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 54.556 |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 68.694 |
19 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | DNF |
NC | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | DNF |