Az FIA delfinezés ellen indított harca több fronton zajlik: egyrészt határértéket számolnak ki, amely a függőleges kilengés maximumát szabja meg – ennek bevezetését a Francia Nagydíjig halasztották –, másrészt az elhajló padlólemezre vadásznak. A gyanú szerint ezzel a trükköl védte ki és mérsékelte több csapat, köztük elsősorban a Red Bull és a Ferrari a delfinezést.
A 2022-es technikai szabályok az elhajlás mértékét két mérési ponttal korlátozzák: a padlólemez elülső élén 1 milliméter, kicsit hátrébb egy ponton 2 milliméter a tűréshatár. A lemez hátsó részén, például a versenyző alatt nem mérik az elhajlást. Christian Horner erre hivatkozva védte meg csapatát: a szabály betűje alapján nem tiltott, hogy padló hátsó része 2 milliméternél jobban elhajoljon – még ha a szabály célja éppen az is volt, hogy megakadályozza a 2 milliméternél nagyobb elhajlást a teljes padlót illetően.
Toto Wolff állítja, a Mercedes szigorúan vette a 2 milliméteres tűréshatárt a padlólemez egészére vonatkozóan, ezért sokként érte őket, hogy egyes riválisok ezt a kiskaput használták ki.
„Erre senki sem gondolt, amíg az FIA nem hozta fel a témát a Technikai Tanácsadó Bizottság utolsó döntését. Nagy meglepetésként ért minden csapatot, hiszen a szabályokban leírtak és a szabályok szándéka egyértelmű. Meglepetésként ért, vagy akár mondhatjuk úgy, sokként” – mondta a Mercedes csapatfőnöke. Az istálló pályaszéli mérnökigazgatója, Andrew Shovlin is arról beszélt, a csapat nem is gondolt arra, hogy ebben a szabályban kiskaput kereshetne, utólag tudatosult bennük, milyen lehetőséget szalasztottak el.
Max Verstappen azonban szkeptikus a rivális istálló részéről elhangzottak kapcsán. Annak ellenére, hogy a Mercedes állítja, őket nem fogja érinteni az új direktíve, más csapatok viszont aggódhatnak a szigorítás miatt, a holland szerint éppen a brackley-iek padlója hajlik legjobban bármelyik konstrukcióhoz képest:
„Nem igazán értem, hogy miért panaszkodnak a hajlékony padlókra, mikor az övék a leghajlékonyabb” – idézi a Motorsport.com Verstappent, aki egy csütörtöki sajtótájékoztatón ejtette el a rövid megjegyzést. Az nem derült ki, a 2021-es világbajnok mire alapozza kijelentését, egyelőre pedig a Mercedes tábora sem reagált a vádra.