Az FIA a Kanadai Nagydíj előtt közvetlenül egy új technikai irányelv segítségével avatkozott be a 2022-es szezon fő témáját szolgáltató delfinezés problémájába, mellyel csökkenteni szeretné a versenyzőket érő függőleges kilengés mértékét. Annak érdekében, hogy minden autóra vonatkozzon az új, pattogást csökkentő mérőszám, az FIA frissített paramétereket adott ki, hogy a csapatok úgy használják a padlólemezüket, mint ahogyan azt a szabályok megalkotásakor tervezték.
A csapatok és az FIA között, a 2022-es szabályrendszer kialakítása érdekében lezajló egyeztetések során az irányító testület kikötötte, hogy az autók alján húzódó lemeznek szilárdnak kell lennie és annak tűréshatára 2 mm. A végső 2022-es szabályzat azonban ezt nem tartalmazza, hanem úgy fogalmaz, hogy a lemez elülső élén nem lehet 1 mm-nél nagyobb a kitérés, valamint egy kicsivel hátrébb nem lehet nagyobb az eltérés 2 mm-nél. Az autó hátsó felében nincs megszabva a tűréshatár, így például a versenyző alatt sem mérik azt.
A szabályozási különbség hatására egyes csapatok vélhetően úgy alakították ki a lemez rögzítését, hogy bizonyos fokban csillapítanak, így a tervezettnél nagyobb mértékben el tudnak hajolni, hogy agresszívebben lehessen az autókat vezetni. Ez a feltételezés azt sugallja, hogy az idény két topcsapata, a Red Bull és a Ferrari értelmezte így a szabályokat, melyet a Francia Nagydíjtól nem fogadnak majd el.
Mivel a technikai direktíva csupán tervezet szinten van, így a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, hogy meg fogják támadni azt az FIA Formula-1-es Bizottságának ülésén, melyet az Osztrák Nagydíj péntekén tartanak. A The Race kérdésére, miszerint az FIA olyasmit akar érvényre juttatni, ami nincs kimondottan a szabályzatban, ezt mondta: „Nos, ez a probléma, nem igaz? A szabályoknak feketén-fehéren kell állniuk.”
„Szerintem a végén enciklopédiákat kapunk, amelyek néha túl bonyolultak. Nincs olyan, hogy a szabályok szándéka. Ez egy eldöntendő dolog” – folytatta Horner. „Tehát az F1 Bizottság ülésén sok napirendi pontot meg kell vitatnunk, lehet, hogy két óra nem is lesz elég rá.”
A Red Bull a direktíva megjelenése óta ragaszkodott ahhoz, hogy igazságtalan lenne minden csapatra változtatásokat erőltetni, ha egyes autók megfelelnek a szabályoknak és nem pattognak veszélyes mértékben. Az „energiaitalosokkal” a Ferrari is egyetért abban, hogy az FIA ne avatkozzon be a beállítási döntésekbe. Az irányelv azonban azt sugallja, hogy az irányító szerv pont a beállításokkal elégedetlen az esetlegesen veszélyessé váló delfinezés miatt.
Horner szerint a Red Bull autói „teljes mértékben megfelelnek” az új direktívában felvázoltaknak és azt mondja, hogy nem lesz szükség változtatásokra. Viszont arra, hogy megtámadják-e majd az irányelvet, nem adott egyenes választ: „Azt hiszem a folyamatról is tárgyalni kell. Mert egy technikai direktívának nem kellene szabályt változtatnia.”
A Red Bull csapatfőnöke összegzésül azt mondta: „Erre van egy irányítás és erre van egy folyamat. Szóval szerintem csak át kell beszélnünk, hogy pontosan miért [tartják szükségesnek]. Ezen a versenyen nem volt sok delfinezés. Tehát a csapatok majd megoldják és nem érzem, hogy szükséges lenne egy technikai direktívával való beavatkozásra” – fejezte be Horner.