Azért is érdekes Helmut Marko felvetése, mert éppen Max Verstappen az, aki szintén rendkívüli módon ragaszkodik a versenymérnökéhez és semmi pénzért nem cserélné le. Hasonlóan szoros az összefonódás Peter Bonnington és Lewis Hamilton között, a rivális istálló főtanácsadója szerint viszont nevetséges, hogy olyanok a pilóták, mintha egy autósiskolában kellene oktatni minden egyes mozdulatukat versenyzés közben.
„Szabályváltoztatást javaslok, amivel a rádiókommunikációt erősen korlátozni lehetne. Szerintem csak a pilóta beszélhessen a rádióban, mert ami ebben a pillanatban zajlik, túlságosan is megkönnyítik vele a pilóta dolgát a sportágban” – mondta el véleményét Helmut Marko a ServusTV adásában.
„Kicsit olyan érzésem van, mintha valami autósiskolában lennék. De ezt vissza lehetne fogni, hogy például ez a kommunikáció csak egyirányú legyen, a pilótát pedig hagyjuk már, hadd végezze a saját dolgát, ahogy ő szeretné. Technikai segítséget ne nyújtsunk a versenyzőknek.”
„Ilyeneket hallani már rádiózás közben, mint például öt métert veszítesz a féktávon a tízes kanyarban, miközben fékezel, a hármas kanyarban pedig több más pilóta jóval lassabban kezdi meg a fordulást. Ha mindig minden információt ilyen részletesen a pilóta fülére mondunk, egyszerűen túlságosan is megkönnyítjük a vezetést. Már fárasztó kicsit, ahogy Lewis Hamilton egészen apró vezetési tanácsokat is kap az autóban a Mercedestől” – tette hozzá a Red Bull-főnök.