DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes már nem túlélésre játszik, a jobbak közé került pattogás terén

Ránézésre nem sokat változott a W13, de a barcelonai és silverstone-i fejlesztéseknek hála egészen más autó lett. A szezon elejének szenvedése már a múlté, pattogás szempontjából pedig a legrosszabbak közül a legjobb helyzetben levők közelébe kerültek – mondta Andrew Shovlin.

A Brit Nagydíjon a Mercedes második jelentősebb fejlesztési csomagját szerelte fel – az első a Spanyol Nagydíjon érkezett. Mindkét verseny krónikája hasonló volt, a W13 jóval meggyőzőbben teljesített a korábbiaknál, és Barcelonában George Russell, Silverstone-ban Lewis Hamilton vezette is a futamot.

„Az első pár futamon szó szerint a túlélésért harcoltunk. A versenyzők is azért küzdtek, hogy túléljék az autóval, mellyel hihetetlenül bonyolult volt dolgozni. Ennek ellenére erős pontokat szereztünk, kihasználtuk más megbízhatatlanságát” – tekintette át a szezont az elejétől fogva Andrew Shovlin, a pályaszéli mérnökigazgató.

„Barcelona hasznos verseny volt számunkra, mert az autónk már nem pattogott minden egyes pályán. A köztes három utcai verseny viszont újabb gyengeséget emelt ki, melyet igyekeztünk mérnöki képességekkel megoldani. Az út azonban, melyre rá akarunk lépni, egyre egyértelműbb, ez pedig biztató fejlesztési szempontból nézve. Ez a silverstone-i fejlesztés az első azon a vonalon, melyet Barcelonában jelöltünk ki” – magyarázta Shovlin az Autosport szerint, hogy bár az utcai pályákon újra pattogott a Mercedes, az eltérő karakterisztikájú Silverstone bizonyítja, hogy jó úton járnak.



„Ami az autó koncepciójára vonatkozik, szörnyen sokat változtattunk a kocsin, mióta először ment. Teljesen máshogy viselkedik ahhoz képest. Ha messziről nézzük, akkor aerodinamikai szinten hasonlónak tűnik az első nagydíjhoz képest, mégis egy egészen más fenevad” – beszélt arról, hogy a W13 a viszonylag változatlan kinézet ellenére számottevően átalakult. A minimális oldaldobozok, melyet a csapat nagy dobásának szánt, de nem jöttek be, megmaradtak, Shovlin mégis koncepcióváltásról beszél, mikor a változás mértékét jellemzi.

„Talán mondható, Barcelonában megváltoztattuk magát a koncepciót az autó működése tekintetében, hogy megpróbáljuk kiküszöbölni a pattogást. Az első versenyeken azért kaptunk nagy figyelmet, mert pattogás szempontjából a mezőny legrosszabbjai közé tartoztunk. Ehhez képest itt, Silverstone-ban már a legjobbak közelében voltunk. Egyértelműen nem nálunk a legjobb a helyzet, de már messzire vagyunk a legrosszabbtól. Szóval úgy gondolom, hogy előreléptünk. Maradt egy autónk, amely kicsit merevebb annál, mint szeretnénk, de ezzel már elkezdhetünk dolgozni” – mondta Shovlin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: