DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Villeneuve: Világbajnok alkat-e Leclerc?

Az 1997-es F1-es világbajnok szerint kétségtelen, hogy a Ferrari monacói pilótája rendkívül gyors, ugyanakkor még mindig sokszor követ el kisebb hibákat, és kérdés, hogy ez belefér-e egy vb-harcban.

Remekül kezdődött Charles Leclerc számára a 2022-es Formula-1-es szezon, hiszen az első három futamot két győzelmet és egy második helyezést gyűjtött be. Azóta azonban fordult a szerencséje: Imolában ő dobott el egy pódiumot, Barcelonában és Bakuban műszaki hiba fosztotta meg az első hely lehetőségét, Monacóban pedig a Ferrari rontotta el rettenetesen a stratégiát. Mindezeknek köszönhetően a monacói már 49 pontos hátrányba került Max Verstappennel szemben.

Messze még persze az idény vége, Jacques Villeneuve ugyanakkor egyelőre nem biztos benne, hogy a tempó mellett minden más is megvan-e Leclerc-ben, ami ahhoz kell, hogy valaki világbajnok legyen:

leclerc-ferrari-montreal-1



„Elképesztően gyors, de még mindig elkövet néhány apró hibát, amiket nem kellene” - fogalmazott az 1997-es vb-győztes az F1 Nation podcast adásában. „Ott volt például Imola, aztán a csapat sem igazán segítette. Pillanatnyilag tudjuk, hogy gyors és agresszív, de vajon világbajnok alkat is-e? Olyan-e, mint Max? Hogyan teljesít nyomás alatt, amikor a vb-cím a tét? Ez az, amit még meg kell tudnunk.”

Villeneuve azzal sem volt elégedett, hogy Leclerc a rajtrács végéről az ötödik helyig zárkózott fel a múlt vasárnapi Kanadai Nagydíjon: „Ha egy Ferrariban ülsz, akkor legfeljebb Red Bull lehet előtted. A futam előtt azért vállalták be a büntetéseket, mert úgy gondolták, hogy ez Montreal és Perez kiesése nélkül is legrosszabb esetben a negyedik helyen futnak be, de nem így történt.”

„Ez mutatja, mennyire jó volt valójában Lewis, aki egy Ferrari előtt volt. Ráadásul még egy safety car-fázis is segített neki a felzárkózásban, úgy végzett ötödikként. Szép pontmentés, de nem elég jó. Gyengén sikerült a kerékcseréjük, ami után négy autó mögé, nem pedig elé tértek vissza a pályára. Az ottani pozíciókért zajló csata során kinyírta a gumikat, ezért nem tudta a végén elkapni a Mercedeseket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: