A mezőny összes istállója a májusi Spanyol Nagydíjra időzítette idei első jelentősebb fejlesztési csomagját, kivéve a Haast, amely eddig nem eszközölt nagyobb változtatásokat a VF-22-n. Ennek eredményeképp úgy tűnik, hogy a csapat némileg visszaesett az erősorrendben, hiszen Bakuban Mick Schumacher - akit szintén megviselt az autó pattogása - csupán a 14. helyen látta meg a kockás zászlót, Magnussen pedig nem tudta befejezni a versenyt egy technikai hiba miatt. A csapat korábban azt állította, hogy várhatóan a Francia Nagydíjra fognak előállni újításokkal, Steiner azonban elismerte, hogy egy kicsit tovább kell várniuk.
„Talán Magyarországra elkészülnek” – idézi Steinert az Autosport az új elemekkel kapcsolatban. „Szerettünk volna még valamit ellenőrizni a szélcsatornában, de most teljes gőzzel folyik a gyártás, hogy a Magyar Nagydíjra készen legyenek az alkatrészek, legalábbis ez a célunk.”
Steiner szerint észrevehető változások lesznek majd az autón, és reméli, hogy ez a köridők tekintetében is jelentős javulást von majd maga után. „Remélhetőleg nagy előrelépést jelent majd a teljesítmény terén. Az, hogy hogyan fog kinézni, nem igazán érdekel, de látható változások lesznek majd.”
Az olasz csapatfőnök ugyanakkor azt is elismerte, hogy ez lesz az egyetlen fejlesztési csomagjuk 2022-ben, utána ugyanis már a jövő évi autóra helyezik a hangsúlyt. „Nem gyártunk több új alkatrészt ehhez az autóhoz. Nyilván ha a fejlesztések során akad valami, ami tovább javíthatja az autó teljesítményét, akkor azt bevetjük, de már nem ez az autó lesz a fókuszban” – zárta gondolatait a Haas csapatfőnöke.