Az idei szezonra átdolgozott technikai szabályok lényege az volt, hogy a csapatok olyan autókat alkossanak meg, melyekkel a pilóták sokkal közelebb követhetik egymást a gyorsabb kanyarokban, és könnyebbé válhatnak az előzések, akár a DRS használata nélkül is.
Ez valamelyest megvalósult, és rengeteg pozitív visszajelzés érkezett, ugyanakkor egyes helyszíneken, még mindig adódtak problémák. A Spanyol Nagydíjon Max Verstappennél például nem mindig nyílt rendeltetésszerűen a hátsó szárny, emiatt pedig jóval nehezebb dolga volt a támadások során. A címvédő szerint ez megmutatta, hogy a változtatások ellenére a DRS-re feltétlenül szükség van.
„Nos, ha már nincs az autón, akkor csak vonatozunk. Bebizonyosodott, hogy ez nagyon frusztráló, szóval a jelenlegi autóknál szükség van a DRS-re” – idézte Verstappent a Motorsport.
A Red Bull versenyzője szerint a kevesebb szennyezett levegő hatását részben ellensúlyozza az új autók csökkentett légellenállása, de ez még mindig nem bizonyult elégségesnek.
„Kicsit könnyebben tudjuk követni a másikat. Szerintem a légellenállás is kisebb, mint például tavaly, és nincs meg az a légáramlat-hatás, mint korábban, de még mindig szükséged van a DRS-re, hogy be tudj menni az 1-es kanyarba” – tette hozzá.