DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Nyitott a filozófiaváltásra a Red Bull

Az energiaitalosok vezető mérnöke szerint egyértelmű trend rajzolódott ki, hogy hol jó az ő autójuk és hol a Ferrarié, de hajlandók felülvizsgálni a koncepciójukat, ha azzal még erősebbek lehetnek.

A 2022-es Formula-1-es szezon eddig a Red Bull és a Ferrari harcáról szól: a legtöbb helyszínen szoros csatát vívott egymással a két élcsapat. Viszont az is egyértelműen kirajzolódni látszik, hogy az RB18-as erősebb az egyenesekben, míg az F1-75-ös a lassú kanyarokban megy igazán jól. A Red Bull vezető mérnöke, Paul Monaghan azonban elmondta: ők nyitottak arra, hogy fejlesztésekkel és beállításokkal esetleg más irányba mozduljanak el, ha úgy érzik, azzal javulhatnak.

„Tanulmányozzuk, hogyan tudnánk fejleszteni a projektünket és javítani a köridőnket. Ez pedig relatív a többiekhez viszonyítva. Megnézhetjük, hol jó és hol rossz a Ferrari – és naivak is lennénk, ha nem tennénk így” – idézi a szakembert a Motorsport.com szaklap. „Úgy fest, elég erősek lassú tempónál, mi pedig a legtöbbször a pályák más szakaszain vagyunk jobbak. Vizuálisan is látszik, ha időnként megnézzük, hol nyerünk mi köridőt és hol ők.”

verstappen-monaco-ferrari-rb-2022



„Beragadtak-e ebbe a mintázatba? Nem tudom. Mi beragadunk-e a sajátunkba? Nem, egyáltalán nem. Nyitottak vagyunk a változtatásra. Ha egy helyben állsz ebben a sportban, akkor könnyen lehagyhatnak, szóval ha nem néznénk másokat, tanulnánk és gondolnánk át a dolgokat, az elég pökhendi lenne a részünkről.”

Monaghan arról is beszélt, hogy a soron következő pályák közül Bakuban a hosszú egyenes, a Hungaroringen meg az egymásba fűződő kanyarok miatt vélhetően a csapatok jelentős része egy irányba mozdul el a beállítási filozófiát illetően, Silverstone és Spielberg viszont hozhat eltéréséket – viszont az, hogy végül melyik autó karakterisztikája bizonyul a nyerő elegynek, csak a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon fog kiderülni.

A Red Bull-mérnök szerint ráadásul a Ferrarival való csatájuk el is fog tartani addig, abba viszont nem akart belemenni, hogy összességében melyikük autója a gyorsabb: „Mindig kissé szubjektív megítélni az ellenfelek valódi tempóját. Szerintem naiv lenne azt gondolnunk, hogy a Ferrari hibázik, és remélem, ők is így tekintenek ránk, mert elég magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy erős autónk van.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: