A csillagosok jelentős fejlesztésekkel érkeztek meg Barcelonába, amelyek számottevő javulást eredményeztek az autó teljesítményében, és látszólag sikerült megszüntetni a legnagyobb problémának tűnő pattogást is. George Russell egy ideig a Red Bullokkal csatázhatott, mielőtt harmadikként intette le őt a kockás zászló. A biztató teljesítmény ellenére azonban a csapat úgy gondolja, hogy Monacóban ismét nehezebb hétvégére számíthatnak.
Toto Wolff meglehetősen borúlátón nyilatkozott, amikor arról kérdezték, hogy képesek lehetnek-e Monacóban is megismételni spanyolországi teljesítményüket.
„Nem gondolnám, mert a túlmelegedés miatt kifejezetten lassúak voltunk az utolsó szektor lassú kanyarjaiban. Talán Monacóban más lesz a helyzet, de sajnos a múltban nem volt a legkedvesebb pályánk. Lehet azért, mert az autónk akkora volt, mint egy elefánt” – viccelődött Wolff.
„Mindazonáltal, kíváncsian várom, hogy mit hoz számunkra a hétvége. Továbbra is melegedési problémáink vannak, szóval meglehetősen alacsonyak a várakozásaim. Nem hiszem, hogy el tudnám magyarázni mi az oka a túlmelegedésnek, de ez is egy olyan probléma, amelyből tanulnunk kell” – idézi Wolffot az Autosport.
A Mercedes szkepticizmusát a barcelonai hétvége adatai is alátámasztják, hiszen az autó valóban kevésbé tűnt versenyképesnek a pálya utolsó, lassú kanyarokkal teletűzdelt részén, amely nagyon hasonlít a hercegségbeli pályán lévő kanyarokhoz.
A szombati időmérő edzés szektoridői alapján a Mercedes mindössze az ötödik leggyorsabb autó volt a harmadik szektorban, a Ferrari és a Red Bull mellett az Alfa Romeo és a Haas is gyorsabb volt a pálya lassú szakaszán az Ezüst Nyilaknál. Ennek oka az, hogy a Mercedes a gumikat nem egyenletesen osztotta el a kör hosszában, így a pálya utolsó harmadára visszaesett az abroncsok csúcsteljesítménye. Mindazonáltal alátámasztja Wolff szavait, miszerint a Mercedes várhatóan küszködni fog a monacói pálya lassú kanyarjaiban.