Leginkább a Mercedestől távozó, ám az Alfánál láthatóan újjászületett Valtteri Bottas húzza a gárda szekerét, minden versenyen az erős pontszerzők között autózik és ha az autó végigbírja, általában ott is végez. Sőt, a legtöbb helyszínen komoly csatákat vív korábbi csapatának pilótáival.
Eredetileg 2019-ben még remek kombinációnak tűnt a Raikkönen-Alfa páros, erős teljesítményekkel jelentkezett a veterán finn és az autó is ütőképesnek tűnt, negyvenhárom egységet szerzett a 2007-es világbajnok. Két évvel ezelőtt viszont a gép már nem volt elég ütőképes, csak négy pontocskára futotta, de a tavalyi tíz megszerzett egység sem váltotta meg a világot, érezhető volt, hogy a finn már nagyon menne.
„Nagyon jól jött az Alfának, hogy felfrissítették a pilótafelállásukat. A fiatalabb és éhesebb Bottas érkezett, Giovinazzit pedig Zhou váltotta. Kimi tavalyra már nagyon elfáradt, ezt leginkább az időmérős teljesítményén érezhettük. A versenyeken még mindig képes volt az óriási tapasztalata miatt jókat villantani időnként” – mondta el az egykori F1-es versenyző, Marc Surer a Formel1.de podcastjében.
„A kvalifikációkon már egyáltalán nem azt a Kimit láttuk, amelyiket korábban megismertünk. De nemcsak ezen múlott, hogy idén jobban megy. Az egyik legfontosabb, hogy nem is kétséges, hogy a Ferrari-motorjukban idén jóval több erő van. Egy ilyen szoros mezőnyben 30 lóerő plusz az nagyjából három tized előnyt jelent. Ez hatalmas ajándék, a szoros középmezőnybeli harcban óriási előrelépést jelent három tizedmásodperc.”
„Szintén jól jöttek az Alfának az új szabályok, ezt sose feledjük. Mindig is tudtuk, hogy a Saubernek van a világon az egyik legjobb szélcsatornája” – tette hozzá Surer.