DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

„Alonso büntetése teljesen igazságtalan volt”

Fernando Alonsót kétszer is ötmásodperces büntetéssel sújtották Miamiban, ezzel pedig elveszítette megszerzett pontjait. Csapatfőnöke úgy érzi, igazságtalanul szankcionálták a spanyolt.

Otmar Szafnauer erősen nehezményezi, hogy pályaelhagyásért valakit ilyen mértékű büntetéssel sújtanak, miközben mások más pályákon kismilliószor levágnak például sikánokat és büntetlenül megússzák, akkor is, amikor éppen csatározás közben történik.

„A következő versenyhelyszínen ezt alaposan át kellene beszélnünk az FIA-val. Tisztázni kell a részleteket, például egy olyan lehetőséggel, hogy vissza kell venni a gázt és időt veszíteni, de ne utólag büntessenek ilyenért” – ecsetelte véleményét az Alpine csapatfőnöke a Motosport.com hasábjain.

„Ha elhagyod a pályát és emiatt előnyt szerzel, akkor ezt azt jelenti, ha pozíciót nyert ezzel a versenyző, akkor a helyzet tiszta, vissza kell adni a megszerzett helyet. De amikor ilyen szituáció történik, mint Alonsónál, hogy mindenki mögötte volt és maradt is, akkor ezt hogy lehet tisztán magyarázni? Úgy gondolom, teljes mértékben igazságtalan volt őt utólag megbüntetni azért, ami történt.”

Egyetértünk Szafnauerrel a büntetgetésekkel kapcsolatban?


„Riválisai mind mögötte voltak és mögötte is fejezték be a versenyt. Akkor miért büntették meg? Végig kevéssel előttük haladt. Ha ilyen helyzet adódik, akkor például kérjék meg, hogy adjon vissza egy keveset az előnyéből, de ne adjunk már neki ötmásodperces büntetést, hiszen két-három-négy tizeddel végeztek mögötte a többiek, ez óriási kitolás.”

„Az emberi hiba mindig benne van a pakliban, Mick Schumachert sem büntették, amikor az előzési kísérlet során kiütötte a pályáról Sebastian Vettelt. Számtalan esetet láthatunk, amikor a pilóták egy sikánnál hibáznak. Monaco is ilyen hely. Hányszor láthattunk olyat, hogy valaki kijön az alagútból és versenyszituációban átvágja a kanyart utána? Nem szándékosan teszik, csak túl keményen nyomják, a verseny vége felé a gumik és a fékek pedig már nincsenek túl jó állapotban” – tette hozzá Szafnauer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: