Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. szeptember 27. kedd
F1

„Hibagenerátor” kanyarok és három DRS-zóna Miamiban

Az izgalmas versenyeket tartották szem előtt a most debütáló új helyszín tervezői, akik szerint pilótáknak és mérnököknek egyaránt komoly kihívást fog jelenteni a pálya nyomvonala.

A hétvégén új pálya mutatkozik be a Formula-1-ben: a Hard Rock Stadion körül felhúzott létesítmény 5,4 km-es nyomvonallal és 19 kanyarral rendelkezik. A helyszínt megtervező Apex Circuit Design tervezője, Charles Metcalfe elmondta: mindenekelőtt azt tartották szem előtt, hogy izgalmas versenyzést tudjon kínálni Miami, ennek érdekében pedig rengeteg szimulációt is lefolytattak a különböző kanyartípusok és azok egymásba fűződése kapcsán.

„Van egy nagytempós szekció a 4-es és 8-as kanyarok között, ahol nehéz lesz előzni és ahol a 8-as kanyar kijáratán nyújtott teljesítmény kritikus lesz a köridő szempontjából, majd ezt követi két gyors kanyar, a 9-es és a 10-es, ahol nagyon is elképzelhető, hogy egymás mellett versenyezzenek” – magyarázta a szakember az F1i.com szakoldal hasábjain.

miami-f1_1



Clive Bowen, az említett tervező cég alapítója azt is kiemelte, hogy igyekeztek olyan pályát megalkotni, amely nemcsak a versenyzőket, hanem a mérnököket is komoly kihívás elé állítja az ideális beállítások megtalálása szempontjából, ezért szándékosan kétarcúra tervezték a vonalvezetést. Bowen a 13-astól a 16-os kanyarig tartó szűk szekciót külön kiemelte:

„A 14-es kanyarba menet nem lehet látni a 15-ös kanyar csúcspontját, amíg nem jutsz túl a 14-esén. Mi ezt „hibagenerátornak” nevezzük, vagyis elég nagy az esély, hogy pozíciót nyerjenek a versenyzők, mert valaki túlfeszíti a húrt előtte” – magyarázta, s egyetértett vele Yuki Tsunoda is, aki az AlphaTauri előzetesében Formula-E-szakasznak nevezte az említett részt.

Idő közben az is kiderült, hogy összesen három DRS-zónát láthatunk majd a hétvégén Miamiban: az első a 9-es és 11-es kanyarok közötti részen, a második a hátsó hosszú egyenesben, a harmadik pedig a célegyenesben lesz található. Természetesen mindegyik zóna külön érzékelési ponttal fog rendelkezni – íme, mindez a pályarajzon:

miami-drs

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: