A számok magukért beszélnek: három forduló után a Ferrari 104 ponttal vezeti a konstruktőri összetettet a második helyen álló, 65 pontos Mercedeshez képest, egyéniben Charles Leclerc 71 egységet gyűjtött, míg első számú üldözője, George Russell 37-et. Ilyen különbségeket a szezon elején a Mercedestől láttunk az elmúlt évtizedben – az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint is ez lehet Maranello nagy éve.
„Charles Leclerc folyamatosan nyert, irányítása alatt tartja a bajnokságot. Természetesen 20 verseny még hátravan, sok munkát kell elvégezni a folytatásban, de a csapattársát kordában tartja, a csapat többé-kevésbé mögötte áll, fő riválisához, Max Verstappenhez képest pedig tekintélyes az előnye” – írta a Formule1.nl-en vezetett rovatában Villeneuve.
„Olaszországban jó párszor kérdezgették tőlem, ez lesz-e az az év, tényleg sikerülni fog-e. A tifosi alig tudja elhinni, látszik, hogy az jár a fejükben, mikor fog balul elsülni. Ahhoz szoktak hozzá Alonso és Vettel éveiben. De a Ferrari most nagyon gyors, igazából ők lettek az új Mercedes!” – érzékeltette Villeneuve, hogy a Scuderia sokkal nagyobb előnyben van idén, mint a spanyol és német pilóta idejében.
A Ferrari tempóját egyedül a Red Bull képes hozni, amelyet azonban megbízhatósági hibák fosztottak meg számtalan ponttól. Villeneuve szerint az RB18 nehezen vezethető, címvédőként pedig nem megszokott nyomás nehezedik rájuk: a kanadai úgy gondolja, gyötrelmes év vár a csapatra.
„A Red Bullnál frusztráció érezhető. Az autójuk gyors, de nehezen vezethető. A Ferrari ellen vívott harcban az utolsó tizedekhez Verstappennek és Pereznek mindent bele kell adnia. A Ferrari kicsivel gyorsabb, és látszólag könnyebben vezethető és könnyebben beállítható, így egy gyengébb hétvégén is elöl lesznek. Ez pszichológiailag nehéz helyzet a Red Bull számára. Ahhoz szoktak hozzá, hogy a Mercedest üldözik, de most ők a bajnokok, ami másféle nyomással jár. Az első négyben kellene lenniük egyéniben, a konstruktőriben pedig a második helyen, de messze vannak ettől. Azok a kiesések nagyon drágák voltak” – beszélt a Red Bullról az 1997-es világbajnok.