A szaúd-arábiai utcai pálya veszélyességére már tavaly is többen felhívták a figyelmet, és idén is érkeztek aggódó kommentek az aszfaltcsíkkal kapcsolatban. Noha az FIA igyekezett segíteni a kanyarok beláthatóságán, és maga a vonalvezetés is átesett némi módosításon, a bajt ezzel sem lehetett kivédeni.
Pénteken-szombaton már az F2-ben is több baleset történt – az újonc Cem Bolukbasit a biztonság kedvéért kórházba is vitték –, az F1-es időmérőn azonban Mick Schumacher még az addigiaknál is nagyobb erejű ütközést szenvedett el. Sokáig nem érkeztek visszajátszások az esetről, csak a bokszutcai képeket láthattuk, ami komoly aggodalomra adott okot, ám a Haas fiatal németje végül sértetlenül szállt ki a rommá tört autóból. Versenyezni ennek ellenére már biztosan nem fog, javarészt logisztikai okok miatt.
Schumacher balesete után ismét a pálya kifogásolható biztonságát kezdte emlegetni mindenki. Lando Norris például arra a kerékvetőre hívta fel a figyelmet, amelyen kollégája közvetlenül a falnak csapódás előtt áthajtott. „A jelenlegi autók dizájnját figyelembe véve idén lenne néhány kerékvető, amin módosítani kellene, és például ez is olyan. Már a Formula-2 alapján is evidens lenne, mert azok az autók is nagyon alacsonyak. Ott két baleset is volt, Cem pedig kórházba is került. Ezekkel az autókkal, ekkora sebességnél egyszerűen nem lehetnek ilyen agresszív kerékvetőink. Amilyen szögben elhelyezkedik, az pedig csak ront az egészen; elég egy kis hiba, és akkora baleset lesz belőle, mint amit láttunk” – fogalmazta meg kritikáját a McLaren britje.
A legjobb az lenne, ha minél hamarabb eltüntetnék a pályáról azt az elemet. „Ezen már holnapra kellene változtatni, mert egy versenyhelyzetben, ha például kicsit alulkormányzottá válik az autód, miközben követed a másikat, véletlenül rásodródsz és nagyon csúnya vége lehet.” A balesetveszélyt tovább fokozzák a betonfalak, de Norris szerint ez valami, amivel nem igazán lehet mit kezdeni. „Nem hiszem, hogy egy TecPro fal itt segítene, mert ha eltalálod, akkor az meg becsúszik a pályára. Szerintem a kerékvetőt leszámítva egyébként rendben van a pálya, talán nem elég széles, de ha az lenne, akkor pont azt nem érnék el vele, ami miatt megépítették.”
Norris csapattársa, a versenyt rajtbüntetéssel kezdő Daniel Ricciardo is osztja a fiatal brit véleményét, szerinte is figyelembe kellene venni az idei autók tulajdonságait az egyes pályákon. „Ilyen alacsony autókkal a kerékvetők nem kegyelmeznek. Persze, én is úgy gondolom, hogy legyen kihívás, és hogy ne legyen minden olyan könnyű, de ez egy kicsit sok. Ahogy láttuk Mick esetében is, nagyon-nagyon erős volt a becsapódás. Természetesen más fal is büntet” – nyilatkozta az ausztrál, aki örömmel hallotta, hogy Schumachernek nem esett baja az ijesztő balesetben.