DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Brawn: A régi autók borzalmasan teljesítettek

Elégedett az új szabályokkal a Formula-1 sportért felelős igazgatója. Ross Brawn kifejtette véleményét az első futamról, és úgy gondolja, a sportág végre túllépett a korábbi problémákon.

A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon mutatkoztak be élesben először az új aerodinamikai szabályok szerint épült autók. A változtatás célja az volt, hogy a pilóták könnyebben tudják követni egymást és akár több kanyaron keresztül tudjanak folyamatosan csatázni egymással. Ross Brawn hétfőn értékelte a futamon látottakat, a szakember pedig úgy érzi, a pályán történtek bebizonyították, hogy az új generációs versenygépek elérték a kívánt hatást.  

„Ez egy mintadarab volt, és nem láttunk negatívumokat, ami nagyszerű dolog. A versenyzők kikérdezése után az FIA elkezdi átnézni az összes adatot, így látni fogjuk, mennyit léptünk előre. A régi autók borzalmasok voltak, szóval jó, hogy sikerült megtennünk ezt a lépést. Azt hiszem, megmutattuk, hogy a versenyzéshez szükséges képességekre komolyan oda kell figyelnünk a jövőben” – olvasható Brawn értékelésében.

A sportért felelős igazgató szerint a fejlődés egy hosszabb folyamat, ezért még időre lesz szükségük, hogy jobban át lássák a dolgokat.   



„Mindig is azt mondtam, hogy ez egy folyamat, és nem egy egyszeri megoldás, szóval folytatnunk kell a munkát. Az a csapat, amelyik ezt az autót tervezte, most átkerült az FIA-hoz, így a tagjai törvényesen hozzáférhetnek az összes lényeges információhoz. Megnézhetik az összes adatot, és láthatják, hogy mit kell javítani, és hogyan léphetünk előre. Ha ezt a folyamatot fenn tudjuk tartani, és a jövőben az új autók prioritásai közé kerül a versenyzés, akkor szerintem nagyon is helyes lépéseket tettünk” – folytatta.

Brawn a megváltozott erősorrendről is beszélt, mivel az élen és a középmezőnyben is nagyobb változások voltak megfigyelhetők.

„Új szabályokról beszélünk, nekem pedig úgy tűnik, hogy két-három olyan csapat van, amelyik nem csinálta jól. Mint minden esetben, ha két-három csapat harcol az élen, és van egy erős középmezőny, akkor azt hiszem, elégedettek lehetünk, de az a legfontosabb, hogy ezek az autók tudnak versenyezni egymással. Nem szabad elfelejteni a költségplafon hatását sem, mert jelenleg senki nem tud újabb 100 millió dollárt beletenni a programjába, hogy megoldja a problémáit, ami a fejlesztési ütemet is csökkenteni fogja, ezért senki sem fog visszalépni. Úgy gondolom, hogy sok minden összejött, tehát egy nagyszerű év elé nézhetünk” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: