DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Steiner: Fehér Ferrari? Legyenek sárgák az irigységtől

A figyelem középpontjába került bahreini teljesítményével a Haas – a riválisok kapcsolatot vonnak a Ferrari és a Maranellóban irodát nyitó partnercsapat jó teljesítménye közt.

A VF-22 különösen Kevin Magnussen kezei közt teljesített remekül a Bahreini Nagydíj szabadedzéseitől fogva, az egy szezont kihagyó dán a parádés hetedik rajtkockát szerezte meg a vasárnapi futamra – de csapattársa, Mick Schumacher is legjobb kvalifikációját produkálta az F1-ben a 12. helyezéssel.

Több rivális is problémásnak tartja, hogy a Haas a Ferrari szélcsatornáját használta, sőt saját irodát kapott az olaszok maranallói főhadiszállásán. „Akiknek közös a szélcsatornájuk, elkávézgatnak egymással, a kávé mellett pedig elcsevegnek: mi a helyzet az új padlóval? Ne menjetek abba az irányba, nem lesz jó” – fogalmazott az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer. A McLarent igazgató Andreas Seidl úgy fogalmazott, „nem tudok beszélni specifikusan a Haas és a Ferrari autójáról”, de aggasztja, hogy az ilyen technikai együttműködést megengedik a szabályok. Ezekre a véleményekre reagált Günther Steiner:



„Ilyen vádak mindig is voltak és lesznek. Én nyugodt maradok. Ha jók vagyunk, akkor ’fehér Ferrarinak’ hívják az autónkat, ha rosszul megyünk, akkor nem nevezik így. Kezdem azt érezni, hogy ez röhejes. Keményen kell dolgozni azért, hogy irigyeljenek, a sajnálat pedig ingyen jár. Azt kívánom, legyenek sárgák az irigységtől, mert akkor jó munkát végeztünk” – küldte kívánságait a konkurenciának az F1-Insidernek Steiner.

Hangsúlyozta, hogy a Formula-1 szabályzat erősen megköti a Haas kezét, így alaptalan a feltételezés, hogy a Ferrari segíteni tudja autójuk tervezését és fejlesztését: „A kapcsolatot az FIA előírásai szabályozzák, azoknál nem lehet többet megtenni, csak mert Maranellóban vagyunk. Ez a megoldás kényelmes volt, irodák váltak kiadóvá a költséglimit bevezetése miatt. Lecsaptunk erre és most 30-35 emberrel dolgozunk, akik a Ferraritól átjöttek hozzánk a költségsapka miatt” – magyarázta, hogy a Haas szakembereket alkalmaz, akiket a 140 millió dolláros határ miatt el kellett bocsátani a Ferraritól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: