A bahreini szezonnyitó előtt módosítás történt a Formula-1-es szabálykönyvben, egyértelműsítve azt a pontot, amely alapján Michael Masi versenyigazgató csak öt lekörözött autónak engedte visszavenni körét: az 55.13 cikkelyben a „valamennyi, az éllovas által lekörözött autó” részt „az összes, az éllovas által lekörözött autóra” módosították, így kerülve el bármilyen félreértést a jövőben.
Abu Dhabiban kizárólag a Lewis Hamilton és Max Verstappen közé rekedt lekörözötteket engedték el, hogy még időben újraindíthassák a nagydíjat az utolsó körre. A Verstappen és harmadikként végző Carlos Sainz közti lekörözöttek a helyükön maradtak. Így a döntésnek épp a spanyol volt az egyik legnagyobb kárvallottja, aki esélyt sem kapott rá, hogy támadást indíthasson pályafutása első győzelméért.
„Erőteljesen hiszek abban, hogy ha ez a példa segítette a Formula-1-es szabályok jobbá tételét, akkor rendben van” – mondta a RaceFans.net-nek a szabálymódosítás kapcsán Sainz. A Ferrari pilótájában még mindig tüske a szezonzáró végkimenetele: „Engem hátrányosan érintett. Tudjátok, srácok, hogy nagyon balszerencsés helyzet volt számomra, hiszen talán az első győzelmemért harcoltam ebben a helyzetben, de előttem maradt két autó, amelyek nem engedték, hogy küzdjek érte.”
„Úgy gondolom, az FIA a megfelelő lépést tette meg előre azzal, hogy mindent megértettek, amit történt. Örülök, hogy mindenki továbblépett, és különösen annak, hogy a jó irányba, helyes döntések születtek” – tette hozzá Sainz. Az egyszavas szabálymódosítás mellett ezzel a kettős versenyizgatói szerepkörre – Niels Wittich és Eduardo Freitas felváltva tölti be a posztot, Herbie Blash támogatásával – és a videóbíróhoz hasonló virtuális versenyirányítás bevezetésére is utalt.