Perez az egész napot a Red Bull volánjánál töltötte, figyelemreméltó 137 kört futott, a nap legnagyobb végsebességével is ő büszkélkedhetett 326,2 km/h-val, végül pedig a 10. helyen végzett – akadályként tornyosulva a Mercedes kettőse között –, amit az egyéni bajnokságot nyerő csapat hasznos teljesítményeként értékelt.
A körözés azonban a kavicságyban ért véget, amikor egy késői virtuális biztonsági autós szakasz során a nyolcas kanyarból kiérve feladták a gumijai a szolgálatot. Perez esete a nap második és egyben utolsó piros zászlaját vonta maga után. Így értékelte az egészet a pilóta:
„Nagyon eredményes nap van mögöttünk, ide értem a rengeteg kört, a hasznos információkat. Ez egy nagyon más aszfaltcsík, sok különböző viselkedéssel. Szóval igen, jó volt hasítani az autóval egy teljesen más pályán, teljesen más kérdésekre keresve a választ, csak hát a nap vége... A hideg gumikon haladva kipróbáltuk a különböző aero-programokat, azonban a virtuális biztonsági autónál egyszerűen kicsúsztam a ritmusból, s annyi is lett a dolognak.”
„A nap mindenki számára egy kicsit korán ért véget. Dehát így legalább mindenkinek lesz alkalma egy kis pihenésre!” – fűzte humorosra a figurát.
A rutinos mexikói is bizakodóan nyilatkozott a Red Bull szezon előtti tesztjének produkciójáról, miután elmondta, hogy a csapat bőséges információt gyűjtött Max Verstappen számára, hogy a második napon ő vegye át a helyét, és tovább csiszolja az RB18 konstrukcióját. Ezen kívül a Barcelona és Bahrein által nyújtott változatos kihívásokat sem hagyta szó nélkül.
„Igen, a mostani nagyon különböző ahhoz képest, ami Barcelonában volt. Mindkét helyen más-más problémák ütötték fel a fejüket. Szóval általánosságban azt gondolom, igen, jó kiindulásnak szolgált a mai nap. Rengeteg információt kell átnéznünk, és remélhetőleg holnap Maxszal karöltve képesek leszünk megtenni néhány fontosabb lépést, majd az utolsó napra kirajzolódik a végső olvasata az autónak” – folytatta tovább gondolatmenetét Perez.
„Barcelona mindenki számára az első tengely határainak problémájáról szólt, azt hiszem, a hideg hőmérséklet volt ennek az oka, itt pedig Bahreinben, a versenynaptár mondhatni legdurvább pályáján hajtunk, így az egyensúly automatikusan a hátsó tengely felé tolódik. Szóval igen, azt hiszem, csak a szokásos dolgok maradnak, tanulása az egyensúlynak, az autónak, az aerodinamikának és így tovább" – tette hozzá.
A végén még elmondta, hogy a jelen helyzetben nagyon sok mindent tanulhatnak, illetve reménykedik egy erős utolsó napos teljesítményben szombaton.