DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Meglepte az Alfa Romeót a problémás teszt

A Barcelonában még álcafestéssel hódító svájci csapat nem körözhetett túlságosan sokat, a különféle technikai problémák a bokszban tartották őket. De a pályán is gondjaik voltak.

A 2022-es szabályváltozások tükrében talán még fontosabb volt minden csapat számára, hogy a felkészülés zökkenőmentesen menjen. A tavalyi szezonnal ellentétben így idén egy extra gyakorlási lehetőséget is biztosított az F1, javarészt elzárva a világ szeme elől. A plusz pályaidő szükséges is volt, hiszen az istállók egységesen olyan problémával találták szembe magukat, amire nem számítottak.

A delfinezés amennyire látványos, annyira nincs rendjén, így mindenki gőzerővel igyekszik megoldást találni rá. Ez a kis hátrány így minden csapatnál megvan, egyeseknél viszont csak egy újabb a sok probléma közül. Az Alfa Romeo, amely Barcelonában még gondosan terepszínű festéssel takargatta magát, nem tudott a pályán válaszokat keresni, legalábbis nem annyira, mint szerették volna. Sokat vesztettek azzal, hogy a bokszban rostokoltak, Guanyu Zhou alatt pedig le is fulladt az autó.

A csapat elismerte, ugyan más műszaki hibáktól is szenvedtek, a pattogó versenygép is hozzájárult ahhoz, hogy csak a második legkevesebb kört tudták megtenni. A technikai igazgató, Jan Monchaux szerint sokkoló volt szembesülni a valósággal. „Őszintén mondom, erre egyáltalán nem számítottunk. Beszéltünk arról az elmúlt hónapokban, hogy milyen jelenségek fordulhatnak elő, de mivel egyetlen eszközünk, se a szélcsatorna, se a szimulátor nem jelezte előre, ezért eléggé meglepett minket. Akárcsak a csapatok nagy részét” – mondta Monchaux a háromnapos barcelonai teszt után.



Valószínűleg a hasmagassággal játszva kiküszöbölhető lesz a delfinezés, a szakember szerint azonban egyáltalán nem mindegy, mekkora emeléssel kell kalkulálniuk. „Kicsit magasabbra kell állítani az autókat, mint azt bárki gondolta volna. A kérdés csak az, hogy mennyivel? 3-5 milliméterrel, vagy hússzal? Remélem, öt elég lesz, mert az kevesebb munkával járna. Meglátjuk.”

Az istállót a legjobb hétbe váró csapatfőnök, Frederic Vasseur szerint azonban minden csoda három napig (vagy inkább három futamig) tart, és hamarosan már más lesz a téma. „Két-három verseny múlva már senki nem fog erről az ugrálásról beszélni. Majd lesznek más vitatémáink. Persze ettől még orvosolnunk kell. Azt láttuk magunk körül, hogy mindenki nagyot lépett előre a három nap folyamán, jövő héten pedig már ki is lesz javítva” – vélekedett Vasseur. Az Alfa Romeo időközben bemutatta megújult festését is, és ezt a verziót is pályára vitték, nem utolsósorban azért, hogy dolgozzanak a problémákon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: