DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
F1

Sajtó: Nem lesz hat sprint, csupán maximum három

A hírek szerint a három nagycsapat kigáncsolja a 2022-re tervezett hat sprinthétvégét. A Mercedes, Red Bull és Ferrari triója a költséglimit emelését kéri – holott a sprintkvalifikációk tavaly sem jártak jelentős többletkiadással.

A 2021-es kísérleti három sprintkvalifikáció után Ross Brawn és Stefano Domenicali terve az volt, hogy 2022-ben megduplázza a sprintek számát: még a hat esemény valószínű helyszínéről is volt hír, Bahrein, Imola, Kanada, Ausztria, Hollandia és Brazília vállalta volna a rendhagyó hétvégéket.

Úgy tűnik, a terv meghiúsul, mivel a csapatok nem tudnak megegyezésre jutni, írja az Auto Motor und Sport. A nagycsapatok a költséglimit megemelésével akarnának kompromisszumot kötni, de ez a kisebb istállóknak nem tetszik. A kiscsapatok elfogadnák a Liberty Media ajánlatát, a bevételből való plusz részesedést, de ez nem elég a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari számára, akik 2,65 millió dollárral megemelt költséglimitet akarnak.

A nagyok érve, hogy a sprintfutam extra kiadásokkal jár – a kisebb istállók azonban ezt cáfolják. A sprinthétvégéken eggyel kevesebb szabadedzést tartanak a megszokottnál, a szombati futamon pedig nagyjából annyi távot kell teljesíteni, mint egy edzésen, ráadásul a 2021-es tapasztalat alapján a baleset valószínűsége sem nagy, a versenyzők kerülik a kockázatot. „Az esélye, hogy egyik versenyző elszáll az utolsó szabadedzésen, szinte ugyanakkora” – idézi az AMuS Günther Steinert.



A lap szerint a csapatokat már értesítették, hogy legfeljebb három sprintfutamot tartanak 2022-ben, még az is lehet, hogy ennél kevesebbet. A helyszínek kiválasztása még nem eldöntött. Három sprintkvalifikáció a szabályokban lefektetett mennyiség: ezt akkor lehetne ebben az időszakban módosítani, ha tízből nyolc alakulat támogatná a nagycsapatok javaslatát, azaz még öt istállót maguk mellé tudnának állítani, ami lehetetlennek tűnik. Szintén valószínűtlen a fordítottja, hogy egy nagycsapat engedne a követelésből.

Ez nagy veszteség a Liberty Media számára, hiszen ezzel elbukják azt a plusz nézettséget, ami 2021 sprintkvalifikációs hétvégéin jelentkezett, valamint az ezzel összefüggő pluszbevételt a promóterek és szponzorok részéről, melyből közvetetten a csapatok is részesültek volna.

A Formula-1 most azzal próbálkozhat, hogy időben a 2023-as szabályokba foglalja a hat sprintet. Ehhez egyszerű többségre, tízből hat csapat támogatására lenne szükség. Azaz hiába kérné a három nagycsapat a költséglimit emelését, a hét kisebb istálló leszavazná őket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: