DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Alonso: Nem ismerjük a normális életet

Idén már a 19. szezonjára készül Fernando Alonso. A spanyol pilótának gyerekkora óta a versenyzésről szól az élete, ezért úgy érzi, a pilóták bizonyos dolgokról lemaradnak az életük során.

Bár volt egy kisebb szünet az F1-es pályafutásában, ezt leszámítva a spanyolok kétszeres világbajnoka már hosszú ideje jelen van a sportágban, az elért eredményei pedig magukért beszélnek. Alonso 21 évvel ezelőtt, 2001-ben mutatkozott be a Minardi színeiben, majd a Renault pilótájaként lett világbajnok, később pedig a McLaren és a Ferrari szolgálatában állt, növelve közben győzelmeinek számát.

A spanyol versenyző úgy érzi, az emberek egy álmot akarnak megélni a Formula-1-el kapcsolatban, viszont emiatt sok más fontos pillanatról is lemaradnak. Alonso elismerte, hogy ez nála is így volt, ám semmit sem bánt meg utólag.

„Igen lemaradtam bizonyos dolgokról, de nem vagyok tisztában azzal, hogy pontosak mik ezek. Nehéz lenne meghatároznom, hogy mit hagytam ki vagy mit veszítettem. Már 19 évesen a paddockban voltam, és most 40 vagyok, szóval biztosan kimaradt néhány dolog. Nyilvánvaló, hogy az életed nagy részében távol vagy a családodtól és a barátaidtól, talán még el is veszítesz néhányat közülük” – mondta Alonso a Beyond The Grid podcast számára.



„Amikor belépsz a Formula-1-be, akkor csak egy álmot élsz meg, amit gokartosként kezdtél el, és az a célod, hogy F1-es versenyző legyél. Aztán megérkezel ide és kész vagy feláldozni bármit, ami ehhez az álomhoz szükséges. Nekünk nem volt normális életünk, mert már 10 vagy 12 éves korunktól kezdve gokartban versenyeztünk nemzetközi versenyeken és hasonlókon, így nem tudjuk pontosan, mit jelent normális életet élni. Ezek egyszerűen nem illeszkednek egymáshoz.”

Az Alpine rutinos pilótája beszélt arról az időszakról is, amikor elhagyta a Formula-1-et, de nem érzi azt, hogy akkor másabb élete lett volna.

„Én mondom, az a két év nagyon intenzív volt. Minden hétvégén autót cseréltem. A Toyotának vezettem a World Endurance Championshipben, de a következő héten már Dohában voltam a Dakar-autóval, és tanultam vezetni a dűnéken. Aztán a rákövetkező héten Indianapolisban mentem az oválpályára és ez egy nagyon-nagyon megterhelő két esztendővolt volt, az autóváltások miatt. Folyton a kezemben volt a kormány. Ha innen nézzük, ismét nem volt átlagos életem” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: