DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Nem tartja kárba veszett évnek 2022-t Piastri

A Formula-2-t újoncként megnyerő Oscar Piastri egyértelműen az utánpótlás jelenlegi első számú tehetsége, mégis csak egy tartalékpilótai szerződés jutott neki a 2022-es évre. Az ausztrál úgy érzi, versenyzés nélkül is bele tud rázódni a Formula-1 számos aspektusába.

A franciák versenyzői akadémiájának kötelékébe tartozó Oscar Piastri 2020-ban a Formula-3-at, 2021-ben pedig a Formula-2-t nyerte meg első nekifutásra: ez a bravúr rajta kívül csak Charles Leclerc-nek és George Russellnek sikerült a múltban. Az említett két tehetség esetében nem is volt kérdés, hogy a következő szezonban F1-es versenyülést kapnak – ma pedig már mindketten nagycsapatot erősítenek –, Piastrinak azonban nem sikerült bekerülnie a rajtrácsra. 2022-ben a Formula-2-ből csak egyetlen pilóta lép fel: a bajnokságot harmadik helyen záró Guanyu Zhou, aki az Alfa Romeo pilótája lesz.

Piastri 2022-ben tartalékpilóta posztot kap nevelőcsapatától, az Alpine-tól, amely Fernando Alonsóval az idei év végéig, Esteban Oconnal 2024-gyel bezárólag rendelkezik szerződéssel, a kétszeres világbajnok különleges státuszát ismerve pedig bizonytalan, 2023-ban lehetőség támad-e Piastri számára. Az ausztrál tehetség – aki ha akarna, a szabályok értelmében az F2-ben akkor sem maradhatna bajnokként – más szériában sem fog versenyezni, elmondása szerint legfeljebb alkalmi jelenése lesz valamely sorozatban versenyzőként. Mennyire érzi ő kárba veszett szezonnak a 2022-est, amely nem segíti őt pályafutása előrelépésében?



„Határozottan nem érzem elpocsékolt évnek” – válaszolta meg a kérdést az Autosport lapnak Piastri. „Nem is kell mondani, hogy szerettem volna a rajtrácson lenni, természetesen. De sok dologba bele tudok rázódni jövőre, mint az F1-es szezon utazási menetrendje, a nyomás nélkül, ami a tényleges vezetéssel jár. Feltételezem, hogy ez nagyon hasznos lesz majd. Hallhatom majd Fernando és Esteban visszajelzéseit a következő évi autóval kapcsolatban, látom majd, hogyan fejlődik az autó, a szimulátoros munkával pedig megpróbálhatok majd közreműködni.”

A Formula-2-es bajnok csupán 20 éves, így korából fakadóan is megengedheti magának, hogy ne rohanjon, helyette egy tanulóévet töltsön azzal, hogy az Alpine-on keresztül megismerje a Formula-1-es csapatok működését, így felkészültebben érkezzen meg a rajtrácsra a legtöbb újoncnál.

„Sok vezetésen kívüli tényező szükséges ahhoz, hogy valaki sikeres F1-es versenyzővé váljon. A jövő szezonban munkám egyik része az lesz, hogy a lehető legtöbbet tanuljam meg Fernandótól és Estebantól. Csak figyeljem, mihez hogyan állnak hozzá, hogyan tesznek javaslatokat a mérnököknek. Meggyőző, mekkora mozgásterük van, hogy saját ötleteket vessenek fel és a vezetésen kívül is beleszóljanak abba, mi változzon az autón. Ezeket hasznosíthatom majd a jövőben – és nincs szükség arra hozzájuk, hogy fizikailag vezessek is. Kétségtelenül ez lesz a legfontosabb része az évemnek” – beszélt arról, mi vár rá a 2022-es szezonban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: