Carlos Sainz idén hetedik szezonját teljesítette a Formula-1-ben, pályája azonban csak szépen lassan kezdett el felfelé ívelni. Eleinte, és olykor még manapság is kevés szó esik a spanyolról, amikor a legkiválóbb tehetségeket említik, pedig lenne mit beszélni a fiatal versenyzőről. Sainz elmúlt három éve nagyon erős volt, legutóbbi pedig egyenesen kiemelkedő.
McLarenes éveiben sikerült állandó pontszerzővé válnia, ezt a tendenciát pedig 2021-re is átvitte, olyannyira, hogy első ferraris szezonját összetettben az ötödik helyen zárta, kettővel csapattársa, Charles Leclerc előtt. A huszonkét versenyből mindössze kétszer nem szerzett pontot, négyszer pedig dobogón is állhatott. Erőfeszítéseit tekintve Sainz a királykategória egyik legkeményebb munkabírással rendelkező versenyzője, amiért rendre el is ismerik, ám a tehetség szempontjából úgy érzi, kissé alulértékelik.
A spanyol szerint nem számít, mennyit dolgozik az ember, ha nincs tehetsége, nem tud elég gyors lenni. „Úgy gondolom, ez többnyire tehetség kérdése. Persze kell hozzá a kemény munka is, a többit azzal teszem hozzá. De higgyék el, attól még inkább meg lennének lepve, a többiek mennyi munkát fektetnek bele” – kezdte a spanyol.
„Talán ők nem beszélnek erről ennyit, ezért alakulhatott ki rólam az a kép, aminek alapja a kemény munka, és nem a tehetség. Igazából nem tudom, miért van így. De azok az emberek, akiknek tudniuk kell, tudják ezt rólam. Aki nem hiszi el, kérdezze meg Charles-t vagy Landót, akik látták a telemetriai adataimat, vagy a csapatfőnököket ott, ahol dolgoztam és versenyeztem. Ők tudják, mire vagyok képes és nagyon nagyra értékelnek” – folytatta. Hozzátette: próbál minél kevesebbet gondolni arra, milyen kép él róla az emberek fejében, pontosan azért, mert aki ismeri, tudja, mi rejlik benne, és nem feltételezi, hogy csupán a kemény munka az oka a kiemelkedő teljesítményének.
Amikor Sainz a Renault-tól a McLarenhez szerződött, Angliába költözött, a csapat gyárához közel, majd amikor leigazolta a Ferrari, megismételte ezt a folyamatot, csak akkor Maranello volt a helyszín. Hogy ez a tény közrejátszott-e abban, hogy a kemény munkás képe alakult ki róla, Sainz így felelt: „Sokan élnek a gyár közelében, és hozzám hasonlóan sok időt töltenek ott. Az már más kérdés, hogy én több órát fektetek bele, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy többet dolgozom, csak más a munka minősége. Minden esetre, a lényeg, hogy tehetség nélkül akármilyen gyorsan is mész, nem fogsz tudni elég gyors köröket futni a Formula-1-ben” – fogalmazott.
A spanyol végül összegezte véleményét és elmondta, rendben van, hogy keményen dolgozó pilótának tartják, de állítja, ennél több van benne. „Úgy tűnik, kiforgatják, amit mondok. A „hírem szerint” keményen dolgozom, és csak ezért megyek gyorsan. Szerintem viszont tehetség nélkül nem lehet ilyen gyorsan alkalmazkodni egy autóhoz” – szögezte le.
Sainz természetesen szeretne még feljebb jutni, ahogy mindenki más, 2022 pedig pályafutása legfontosabbja lehet, mivel a Ferrari egyértelmű célja, hogy visszatérjen a győzelmekért és a bajnoki címekért folytatott harcba. „Hasonlóan a 2020-2021-es évekhez” – válaszolta a kérdésre, hogy hány órát tölt majd a gyárban a tél folyamán. „Ha ez egy folytatásos év lett volna, egy még fejlesztés alatt álló autóval, talán kevesebbet. De mivel új éra kezdődik, egy teljesen új autóval, az más kategória. Ugyanazt a telet kell végigcsinálnom, amit akkor, amikor a Ferrarihoz érkeztem.”
A spanyol tehát – hírnevének megfelelően – ugyanolyan munkabírással, bízva tehetsége elismerésében, az eddigiekhez hasonló, kemény munkával készül 2022-re, és ha a csapat tervei működnek, talán még több dobogós helyezésért is tud majd harcolni.