A 2014-es szezon óta a Formula-1-es pilóták választott rajtszámmal versenyeznek, ellentétben a korábbi gyakorlattal, mikor konstruktőri sorrend alapján osztották ki a számokat a csapatoknak. Kimi Raikkönen a 7-es számot választotta és használta a 2021-es szezonig, visszavonulásáig.
Mikor Charles Leclerc az F1-es mezőnybe érkezett az Alfa Romeo Sauber versenyzőjeként 2018-ban, első választása a 7-es lett volna, mivel gokartos pályafutása során és a Formula-3-ban is ezt a számot használta, de nem kaphatta meg a 7-est, mivel Raikkönen révén már foglalt volt, akárcsak a 10-es, melyet Pierre Gasly választott. Így Leclerc harmadik opciójaként a 16-ost választotta – születésnapja október 16-án van.
Az olasz Autosprint szerint azonban Raikkönen visszavonulása után Leclerc azon gondolkodik, hogy 2022-ben elhagyja a 16-os számot és felveszi az ily módon felszabaduló 7-est. A szám nem csupán Leclerc, de a Ferrari számára is különleges: John Surtees, Raikkönen és Felipe Massa is használta a csapat versenyzőjeként, nem beszélve Michael Schumacher hét világbajnoki címéről.
A történetben egyetlen buktató van: hogy a szabályok értelmében nem lehetséges. Egyrészt csupán olyan rajtszám választható, melyet az elmúlt két szezonban nem használt versenyző, azaz a 7-es 2024-re szabadul csak fel. Azonban ebben a szezonban is csak újonc versenyző választhatja.
A rajtszámra vonatkozó 9.2-es cikkely a sportszabályzatban kimondja: a versenyzők teljes Formula-1-es pályafutásuk valamennyi nagydíján kötelesek használni azt a rajtszámot, amelyet újoncként (vagy a 2014-es szezon elején) választottak. Azaz a szabály szerint nincs lehetőség rajtszámot változtatni. Két kivétel van: ha valaki helyettesítő versenyzőként ideiglenes rajtszámot használ, később választhat állandó számot, illetve a címvédő világbajnok felveheti az 1-est (ahogy Max Verstappen is teszi jövőre), amelyet követően visszatérhet választott számához. Természetesen nem kizárt, hogy az FIA különleges engedélyt adna egy ilyen precedens nélküli rajtszámcserére Leclerc-nek.