A jégember becenévre hallgató finn versenyző 2001-ben a Sauber csapatánál kezdte meg karrierjét, ahol egy szezont húzott le, mielőtt leigazolta volna őt a McLaren. A wokingi istállóval szerezte meg első futamgyőzelmét, két ízben pedig a világbajnoki címért is harcolhatott. Az áttörést ebből a szempontból a Ferraris szerződés hozta meg, 2007-ben már sikerült a csúcsra jutnia.
Maranellóba egy későbbi időszakban is visszatért, előtte azonban a Lotust is megjárta, 2019-től pedig az Alfa Romeo szolgálataiba állt. Raikkönen elképesztő sok versenyt teljesített, így nem csoda, hogy erősen gondolkoznia kellett azon, melyik a kedvence.
„Azt hiszem, a legfontosabbak nyilvánvalóan a bajnoki címmel járó győzelmek voltak, mert alapvetően ezek jelentősebbek lettek. Mindegyik különböző, néhány elég könnyen jött, néhány pedig sokkal nehezebben. Az első azért szép, mert előtte soha nem sikerült, az utolsó győzelem pedig szintén nagyon-nagyon szép volt, mert megint eltartott egy darabig” – idézte Raikkönent a RacingNews365.
„Nem is tudom. Lehetetlen megmondani, hogy melyik volt a szebb, a 2005-ös Suzukában elért sikerért keményen harcoltunk, és az utolsó körben jött, de nem vagyok biztos abban, hogy ettől jobb lenne, mint a többi.”
Raikkönen a versenygépekről is beszélt egy keveset és a futamokkal ellentétben itt már jóval határozottabb volt.
„Valószínűleg a 2005-ös McLaren. A 2003-as autóval sincsen gond, de nem volt elég gyors. A 2006-os jó volt, de a motor valószínűleg nem volt azon a szinten, ahol lennie kellett volna. A 2007-es Ferrari is nagyszerű, akárcsak a Lotus volt 2012-ben.
„Ezek jók voltak, de ez nem mindig jelenti azt, hogy a végeredménynek győzelemnek vagy hasonlónak kell lennie. Lehet, hogy egy autó remekre sikerül, de valamilyen okból kifolyólag mégsem elég gyors, vagy történik még néhány dolog az év során. Sok jó autót láttam már, de voltak rosszak is és olyanok, amelyek a rajtrácsig sem jutottak el” – tette hozzá.