A visszatérése után régi önmagához visszataláló és remekül versenyző Fernando Alonsónak idén az autó helyett inkább a többiekkel és legfőképp a versenyirányítással gyűlik meg a baja. Abu Dhabiban a kvalifikáción újfent ő volt az egyik elszenvedője egy olyan jelenetsornak, amely most vizsgálatok sorozatát eredményezi.
A Q2 végén óriási sor torlódott fel a pályán, Sebastian Vettel még meg is állt, hogy elkerülje a galibát. Ennek a tömegjelenetnek lett a vesztese a spanyol, aki így búcsút inthetett a körének és ezzel 11.-ként a Q3-nak is. Alonso biztos benne, hogy ellenfelei megkapják majd méltó büntetésüket, és már arra készül, hogy jobb helyzetből kezdheti majd a futamot. „Ez minimum három rajthely! Meglátjuk, honnan indulok majd, de véleményem szerint a kilencedik helyről” – jelentette ki felindultan az időmérő után.
Szerinte nem feltétlenül azzal van a probléma, hogy a gyorskörükre készülve lassítanak a pilóták. Az már inkább gond, ha közben fogalmuk sincs arról, mi történik körülöttük. „Mindenki csinálja ezt, mi is. Néha túlságosan lelassulunk, de a csapat mindig nagyon pontosan a fülünkre szól, ha gyorsabb autó jön mögöttünk. Nekem nem is volt ilyen feltartós esetem egész évben. Oda kell figyelni, ha nem, akkor jön a büntetés. Normál esetben. De ez most elég random” – vélekedett.
Bár ez megszokott látvány a Formula-1-ben, Alonso azt mindenképpen úgy érzi, hogy romlott a versenyirányítás, de még a társak hozzáállása is. „Ez most sokkal rosszabb, mint 2018-ban. Nincsenek szabályok, nincs egy minimum köridő, amihez tartani kellene magunkat a kivezető körön, rengeteg furcsa megmozdulás van.” A kétszeres világbajnok azt is megerősítette, idén éppen ezért muszáj volt taktikát váltania, de tagadta, hogy most revansra vágyna. Csak igazságot szeretne. „A szezon első felében panaszkodtam, aztán változtattam a hozzáállásomon. Ugyanazt kezdtem csinálni, mint a többiek. Most engem feltartottak, nekem viszont már nincs több versenyem idén, ahol feltarthatnék én is valakit. De nem is szeretnék. Sosem szeretnél a másik előtt lenni a gyorskörén, mert utána mehetsz a felügyelőkhöz a három rajthelyes büntetésedért.”
A végén a spanyol arra jutott, talán jobban is járnak így, ha szankciók révén kerülnek a legjobb tízbe. „Ha úgy vesszük, nem is olyan rossz. A Q3-ban amúgy is csak a 9-10. helyért küzdhettünk volna. Így viszont a kilencedik helyen most szabadon választhatnánk majd gumit, ez lenne talán a legjobb forgatókönyv” – világított rá. Egy tanácsot azonban megfogalmazott az FIA-nak, odaszúrva, mi az, amire szükség lenne ebben a sportban. „Fekete-fehérnek kellene lennie mindennek, és sokkal nagyobb szigort kellene alkalmazniuk!”