Túl sűrűn táncol a sportszerűség határán Max Verstappen, így nehéz megállapítani, hogy csak nagyon keményen versenyez vagy a limitet átlépve szabálytalan – vélekedik az egykori Formula-1-es versenyző, Martin Brundle.
„Max kiválóan kezeli az autót, egyúttal ravasz, ezért néha olyan merész megmozdulásokat hajt végre, melyek után kétség marad, kemény versenyzést láttunk vagy taktikai szabálytalanságot, amely nem fér a szabályokba. Épp az ilyen pillanatok, mint a hírhedt 4-es kanyar Brazíliában, generálják a zavart, ellentmondásokat és következetlenséget” – fejtegette a Sky Sports oldalán Brundle, hogy Verstappen a forrása a 2021-es szezont jellemző viták és botrányok közül soknak.
„Engem lenyűgöznek Verstappen vezetői képességei és versenyző észjárása, és már a 2015-ös Kínai Nagydíj óta síkra szállok érte, amikor még a Toro Rossónál volt. A kormány mögötti érzékét és kontrollját észre kell venni, de elszomorít, hogy ilyen taktikákhoz folyamodik, mivel ő jobb ennél. Sajnálatos lesz, ha a gondatlan magatartása miatt sportszerűtlen versenyzőként fognak emlékezni rá” – beszélt arról Brundle, hogy ezek a megmozdulások Verstappen örökségét fogják megbélyegezni, ahogyan történt két nagy bajnokkal, akik pályafutása fekete foltjaira ugyanúgy emlékezünk, mint a sikerekre: „Ayrton Sennának és Michael Schumachernek is voltak szabálytalan megmozdulásai, néha nekem is kijutott belőlük mindkettőjük részétől. Ez csorbát ejtett egyébként óriási hírnevükön.”
Kifejezetten a Szaúd-arábiai Nagydíj fő vitatémájáról, az ütközésről – amelyért Verstappen kapott 10 másodperces büntetést – is elmondta véleményét: úgy gondolja, a holland eredetileg valóban korrektül el akarta engedi riválisát, és csak később döntött úgy, taktikázni kezd.
„Max lelassított és eleinte hagyott is helyet a 27-es hajtű előtti görbületben. Lewist nem tájékoztatták, de a ’nem tudom, mi történt, ezért nem előztem meg őt’ sztorija sántít, mert ha Max műszaki hiba miatt lassult volna le, akkor egyszerűen elvitorlázott volna mellette. Ösztönösen taktikázást és veszélyt szimatolt.”
„Azt hiszem, Maxnak eleinte őszinte szándéka volt elengedni Lewist, de amikor rájött, hogy mindketten másodikak akarnak lenni a DRS érzékelési pontján, hogy előnyre tegyenek szert a célegyenesben, Lewis pedig a hátsó lökhárítóján volt, dühösen befékezett. 69 bar volt a fékerő, ami egy pillanatig 2,4 G gyorsulást generált, majdnem felét egy átlagos kemény féktávnak, amikor nagy sebességről érkeznek egy hajtűbe. Ezután lépett vissza a gázra” – vázolta fel Brundle, mi járhatott Verstappen fejében. Hozzátette: „Szerencsések voltak, hogy nem estek ki mindketten, ami persze Maxnak pont megfelelt volna. Hamiltonnak azonban sérült szárnnyal is több mint elegendő tempója volt.”