A most következő versenyhétvége lesz az első Szaúd-Arábia történetében, a pálya pedig valószínűleg nagy kihívást fog jelenti a csapatoknak a következő napokban. A dzsiddai helyszín 6,175 km hosszú, 27 kanyarból áll és a leggyorsabb utcai pálya lesz a naptárban. Bár sietni kellet az építkezéssel, hogy időben készen álljanak a mezőny fogadására, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem elégedetlen a helyzettel.
A versenyigazgató, Michael Masi úgy gondolja, minden a legnagyobb rendben van a pályán, így elégedettek lehetnek a látottakkal.
„A pálya szempontjából minden az FIA által előírt legmagasabb biztonsági előírásoknak megfelelően készült el, a kerítések között pedig minden elképesztően jól néz ki! Nyilvánvalóan a paddockban és egyéb területeken még mindig rengeteg munka zajlik, ám ez nem szokatlan egy vadonatúj rendezvény esetében, egy teljesen új létesítményben, melyet az alapoktól kezdve építettek meg” – idézte Masi szavait a Sky Sports.
„Elismerés jár, a Szaúd-arábiai Motorsport Szövetségnek, mely a Sportminisztérium támogatásával kiváló munkát végzett ennek az izgalmas és egyedülálló létesítménynek a felépítésében” – tette hozzá.
A szóban forgó munkákról és helyszínben rejlő lehetőségekről a Jeddah Circuit igazgatója is elmondott néhány dolgot.
„Viszonylag rövid idő alatt épült fel ez a pálya, ugyanakkor elmondhatjuk, hogy ez az egyik legmodernebb a világon. Mi vagyunk például az első F1-es létesítmény, amely az 5G hálózatot használja majd, ennek eredményeképpen még több akciót tudunk nyújtani a szurkolóknak a lelátón. Használhatják az eszközeiket, és így még intenzívebben élhetik át a futamot. Nagyszerű látni, hogy az emberek mennyire innovatívak itt, és hogy remek alapot teremtettünk a következő futamokhoz, amelyeket ezen a pályán rendezünk meg” – mondta Martin Whitaker.